Usahawan Ini Pernah Dikcam Sebab Nak Tolong, Akhirnya Berjumpa Dengan Abang Viva Dan Ini Yang Hero Kita Dapat.

Selepas hampir dua minggu menjalankan misi membantu m.angsa b.anjir di Selangor dan Pahang, Abang Viva kini sudah berada di Melaka untuk membantu negeri kelahirannya itu yang dilihat semakin p.arah dil.anda b.anjir.

Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan Omar, 29, berkata, walaupun bergerak di atas inisiatif sendiri, dia akan meneruskan misinya untuk membantu m.angsa b.anjir lebih-lebih lagi di kampung halamannya sendiri.

“Saya akan lihat kawasan di Melaka yang paling t.eruk terjejas dan akan terus ke sana untuk menggerakkan misi bantuan.

“B.anjir kali ini seperti tidak akan habis, dari satu ke satu tempat dan saya tidak akan berhenti selagi banjir tidak selesai,” katanya kepadahari ini.

Dalam pada itu, katanya, menerima sijil penghargaan Adiwira Prihatin M.usibah oleh Angkatan Pertahanan Awam Malaysia APM baru-baru ini turut membuatkan dirinya semakin bersemangat untuk turun membantu.

“Saya anggap ini dukungan buat saya untuk terus menjalankan tanggungjawab untuk membantu orang lain. Walaupun saya tidak dibayar, bagi saya yang paling penting adalah n.yawa dan kita perlu saling bantu-membantu kerana kita tidak tahu nasib yang mugkin menimpa kita suatu hari nanti,” jelasnya.

Usahawan Wanita Nak Hadiahkan Kereta


Seorang wanita dipercayai usahawan k.osmetik yang dikenali sebagai Sha Hassan tampil menjelaskan perkara yang sebenar selepas niat murninya untuk menolong Abang Viva mengundang ke.caman orang ramai di laman sosial.

Dipercayai, perkara itu tular apabila beberapa portal melaporkan pemberian kereta oleh usahawan itu ditolak kerana bertujuan untuk pemasaran semata-mata.

Menerusi sebuah video yang dimuat naik di laman sosial, Sha menjelaskan bahawa Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan, 29, tidak pernah menolak tawarannya itu malah memberitahu akan menghubunginya selepas selesai membantu m.angs4 b.anjir di Pahang.

“Pada mulanya, saya hanya diamkan diri kerana tidak mahu keadaan bertambah t.eruk dan saya juga tidak memaksa Abang Viva untuk menerima pemberian saya itu.

“Dari awal niat saya ikhlas dan tidak lain tidak bukan untuk memberikan sumbangan demi memudahkan segala urusan untuk membantu lebih ramai orang.

“Malah Abang Viva pun tidak pernah tolak dan hanya menghantar mesej untuk menghubungi saya selepas ini,” katanya.


Dalam pada itu, Sha turut memuat naik beberapa gambar serta sebuah video menunjukkan perjumpaannya bersama Abang Viva di sebuah restoran di Bangi, Selangor semalam.

“Saya minta izin dengan abang Azwan untuk rakam video ini supaya dapat jelaskan kepada orang ramai yang membuat pelbagai andaian sebelum ini.

“Saya dan Abang Viva tidak ada m.asalah malah saya seronok dengar kisahnya yang menggalas tanggungjawab besar menjaga orang tuanya dan sekarang membantu orang ramai tanpa menghiraukan apa sahaja halangan,” ujarnya.

Sementara itu, Azwan melalui Live Facebook memberitahu akan menerima kereta pacuan empat roda daripada Sha minggu hadapan selepas beberapa urusan diselesaikan. Dia juga meminta orang ramai tidak lagi meng.ec4m Sha dan membuat pelbagai tudvhan.

Kredit : Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.applehijau.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*