Home Petua Tips ’Korang Berempat Buat M4Iu Orang lslam!’ TuIar 4 Wnita Makan Scara Terbuka...

[Video]’Korang Berempat Buat M4Iu Orang lslam!’ TuIar 4 Wnita Makan Scara Terbuka Di Kdai Mkn.

54
0

ViraI di media sosi4l video sekumpulan wanita beragama Islam seIamba makan di kedai makan secara terbuka tatkala umat Islam yang lain sedang berpuasa di bulan Ramadan.

Perbuatan mereka itu mengun.dang rasa kvrang senang penga.du yang kemudian bertlndak merakam video mereka menggunakan telefon bimbit.

“Yang makan makanan cina ini semua, dia cakap dia kerja dengan orang cina, lepas tu dia boleh makan. Korang buat maIu orang Islam, pakai tudung lagi. Apa nak jadi ini semua?!” kata penga.du.

Tiga wanita berkenaan bagaimana pun tldak mengen.dahkan tegvrannya itu dan hanya mendiamkan diri merenung nasib yang bakal menlmpa setelah video mereka diviralkan di media sosi4l.

Pengadu juga meneg.askan dia akan menghubungi Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) agar sekumpulan wanita itu dikenakan tlndakan. Namun, yang terpaling berani dalam kumpulan itu tampil menega.skan mereka tldak melakukan sebarang kesaIahan.

Pelaku: “Saya bukan pengikut hukvm fikih, saya pengikut hukvm Al-Quran. Dalam Al-Quran tatacara berpuasa berbe.da dengan hvkum fikih.”

Penga.du: “Takde, takde, hukvm Islam lima perkara, harus berpuasa. Faham?! Hukvm mana awak belajar?”

Pelaku: “Saya yang akan jawab, okay.

Pengadu: “Sekarang ni, demi Allah saya takkan jawab bila Allah bertanya kepada saya di akhirat nanti. Nanti kau tengok kbur kau macam mana.”

Video:


Di ruangan komen, ada yang memuji tlndakan berani penga.du menegur perbuatan empat wanita itu yang secara tldak langsung telah mence.markan imej agama ISlam. Bagaimanapun cara teguran itu mungkin kvrang sesuai.

“MasaIahnya sudahlah tldak berpuasa, kemudian terang-terangannya makan di tempat terbuka. Yang lebih mengha1rankan, boleh pula makan di kedai bukan Isam yang dah sah dira.gui halalnya. Dengan muka seIamba, dengan rasa tak bersaIah, ha.ram tetap ha.ram.

Akak ini viralkan perkara ada betulnya tetapi cara yang digunakannya itu mungkin tldak sesuai,” kata netizen.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.applehijau.com/

Previous articleMulut Anak Comot, Fazura ‘Salahkan’ Fattah Amin
Next article“Wait What! Pkp Balik?”Gelagat Shariq Ank Emma Maemb0ng Cvit H4ti Netizen

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here