Home Petua Tips Sejvrus Dilantik Menteri Ag4ma,Mantan Mufti WP Terus Ke M4sjid Dan Coretan Pertamanya...

Sejvrus Dilantik Menteri Ag4ma,Mantan Mufti WP Terus Ke M4sjid Dan Coretan Pertamanya “Babak Pertama Episod Baru” – Dr Zulkifli Al Bakri

244
0

PENGUMUMAN senarai anggota Kabinet pada petang Isnin membuat kejutan apabila Datuk Seri Dr Zulk1fli M0hamad Al Bakri menjadi mufti pertama di negara ini menduduki kerusi jemaah mnteri.

Zulkifli yang merupakan Mufti Wilayah Persekutuan dilantik sebagai Mnteri di Jabatan Perdana Mnteri (Hal Ehwal Ag4ma).

Pengumuman tersebut dibuat oleh Perd4na Mnteri, Tan Sri Muhy1ddin Yasisn di Pejabat Perdana Mnteri di Putr4jaya.
Zulkifli menerusi posting di laman sosialnya berkata, sejurus pelantikan itu, beliau terus menuju ke Perak untuk menyampaikan Kuliah Maghrib bulanan. ⁣

“Babak pertama, episod baharu… sejurus selepas pengumuman pelantikan sebagai YB Mnteri Di Jabatan Perdana Mnteri (Hal Ehwal Ag4ma), seperti biasa, saya terus menuju ke Masj1d Slim River, Perak untuk menyampaikan Kuliah Maghrib bulanan di sana. ⁣

“Saya dengan rendah hati memohon jasa baik sahabat semua untuk berterusan mendoakan agar saya dikurniakan Allah SWT kekuatan untuk memikul amanah dan kepercayaan ini sepenuh keupayaan saya,” katanya.

Perkongsian Zulkifli di laman sosial sejurus selepas pelantikan sebagai mnteri.

Selain doa, Zulkifli turut meminta agar semua pihak memberi pandangan kepada beliau dalam menerajui kepimpinan.

“Doakan saya, bantu saya dan berilah pandangan kepada saya. Kita teruskan legasi pemimpin terdahulu, membina negara Malaysia yang berbilang kaum dan ag4ma, dalam keredaanNya.

“Kepada Allah SWT kami berserah dan kami bertawakal,” katanya.

Beliau dilantik sebagai Mufti Wilayah Persekutuan pada Jun 2014 sehingga kini.

Pemegang Ijazah Sarjana Muda Syariah dari Universiti Isl4m Madin4h, Ijazah Sarjana Syariah daripada Universiti Ulum al-Isl4miyyah wa al-Ar4biyyah, Syr1a dan Ijazah Doktor Fals4fah (PhD) daripada Universiti Sains Mal4ysia (USM)

dalam bidang pengkhususan pengeluaran Fatwa itu begitu disegani dan menjadi pakar rujuk dalam pelbagai isu ag4ma sebelum ini.

Beliau turut diberikan pengiktirafan seperti Anugerah Tokoh Maulidur Rasul Peringkat Wilayah Persekutuan

1433H/2012Ml, Anugerah Tokoh Ilmuan Negeri Selangor 1433H/2012M, Anugerah Tokoh Dakw4h Media TV AL-Hijrah 2014, dan Ikon Integriti dan Anti R4suah 2019 oleh Suruhanjaya Pencegahan Anti R4suah Malaysia (SPRM).

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

 

Sumber : mstar

Previous articleMemang DiLuar Jangkaan Ada 4 Menteri Kanan Ganti TPM
Next articleBerbalas komen ‘mesra’ dengan Zara Zya, status rumah tangga Azlee Khairi jadi persoalan “Beri harapan pada saya atau peminat?”- Zara

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here