Home Petua Tips Video kanak-kanak datang minta bantuan YB Norhizam undang sebak netizen

Video kanak-kanak datang minta bantuan YB Norhizam undang sebak netizen

29898
0

Video terbaru yang dikongsikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengakalan Batu Datuk Norhizam Hassan Baktee mendapat perhatian netizen.

Video yang berkenaan dengan seorang kanak-kanak telah datang ke ke pejabat Jawatankuasa Pembangunan dan Penyelarasan Dewan Undangan Negeri (JAPERUN) meminta bantuan untuk membaiki rumah neneknya pada mulanya sukar untuk dipercayai memandangkan beliau masih kanak-kanak lagi.

Norhizam berkali-kali meminta kepastian dari kanak-kanak, Muhammad Nuridzuan Norhalim, 8, itu sebelum menuju ke rumah neneknya yang memerlukan sumbangan untuk membaiki bahagian yang rosak.

Setelah diperiksa, rumah tersebut memang perlu dibaiki kerana telah rosak teruk dimakan anai-anaik dan hanya menunggu masa untuk runtuh.

Neneknya Faridah Abdullah, yang ketika itu sedang berehat terkejut dengan kedatangan team Norhizam dan tidak tahu menahu dengan perbuatan cucunya yang telah pergi ke Japerun untuk meminta tolong.

Netizen rata-rata terharu dengan insiden yang dirakamkan tersebut apabila kali ini dihidangkan dengan sisi baik dan lembut dari seorang YB yang dahulu terkenal dengan sifat k4sar dan g4nas.

“Terharu tengok YB Norhizam Hassan Baktee Melaka. Selama ini hanya sisi ganas beliau ditonjolkan oleh semua.

“Tapi sejak beliau keluar dari PH, terpancar sisi lembut, penyayang dan mesra rakyat beliau.

“Lihatlah bagaimana lemah lembutnya beliau menyantuni seorang kanak-kanak berusia 8 tahun yang datang mengadu kepadanya di pejabat.

“Semoga YB kekal istiqomah menolak kebejatan DAP dan bersama mendokong perpaduan ummah.
Apapun, sila babikan DAP bila perlu.

“Kegarangan YB itu mahal dan halakan kepada musuh. ” komen Nabeel Naqie.

Sumber : cinca

Previous articleRayuan permohonan BPN diumum, Ini berita baik di kongsi Menteri Kewangan
Next articleSultan Johor sedia bubar DUN Johor.Tapi Baginda Baca Hadis “..mereka yang tergil4 gil4kan jawatan kepipimpinan” memang padu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here