Home Petua Tips 11 Tahun Berjuang Law4n K4nser, Elyana Akui Pernah Rasa Putus Asa –...

11 Tahun Berjuang Law4n K4nser, Elyana Akui Pernah Rasa Putus Asa – “Sebenarnya Saya Sudah Rasa HIlang Percaya Akan Sembuh…”

71
0

Penyanyi dan pelakon, Erneelya Elyana Emrizal atau Elyana tidak pernah menyangka perjuangan selama 11 tahun bert4rung mel4wan k4nser limfoma yang dihidapi akhirnya berjaya sembuh dan kembali sihat atas izinNya.

Elyanat berkongsi perkara tersebut ketika diundang sebagai tetamu jemputan secara maya di Wanita Hari Ini yang bersiaran secara langsung di TV3, pada Khamis.

“Perasaan saya sudah semestinya sangat-sangat gembira dan saya rasa seperti bagai hidup semula. Kerana saya dapat kehidupan saya semula, diri saya semula dan menikm4ti dunia ni kembali.

“Sebab dulu kenikmatan itu semua dah hilang malah ia hilang sekelip mata sebelum ini. Sekarang saya masih lagi rasa di antara percaya atau tidak percaya sebenarnya,” katanya.

Selain itu, penyanyi lagu Tak Tercapai Akalmu ini mengakui dirinya pernah rasa berputus asa untuk mel4wan ujian yang dihidapinya, sebelum ini.

“Mungkin kerana terlalu lama saya berjuang dengan peny4kit k4nser ini, pada tahun keenam lagi sebenarnya saya sudah rasa hilang percaya yang saya akan sembuh.

“Tapi saya selalu berdoa ‘Ya Allah Ya Tuhanku, kalau lah ditakdirkan aku ni tidak dapat sembuh, panjangkan lah umurku, berikan lah aku tenaga sebagaimana orang lain yang sihat sebab aku ingin membesarkan anak-anak dan menemani mereka sehingga ada orang yang nak menyayangi mereka sebagaimana aku menyayangi mereka,” luahnya lagi.

Imbas kembali, Elyana mended4hkan mengenai peny4kit yang dialaminya itu adalah menerusi konsert Gegar Vaganza musim keempat yang disertainya, pada tahun 2017.

Selepas 11 tahun berjuang menjalani raw4tan, Elyana memaklumkan bahawa dirinya telah sembuh dan bebas k4nser limf0ma sepenuhnya, pada Disember lalu.

Foto: Instagram Elyana

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :http://www.sinarviral.com/

Previous articlePenyanyi Terkenal 80an Wann Akhirnya Muncul Kembali Dan Ded4h Pvnca Dia Lama Menyepi
Next articleMawar Rashid Sedih Tak Dapat Ikut Suami Tunai Umrah – “Anak-Anak Takde Orang Jaga..”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here