Home Petua Tips 5 Artis Datang Dari Golongan ‘Kayangan’ Tapi Lebih Memilih Hidup Sederhana

5 Artis Datang Dari Golongan ‘Kayangan’ Tapi Lebih Memilih Hidup Sederhana

75
0

Berasal daripada keluarga ‘kayangan’ namun tidak mahu ‘disegani’ ramai. Nama-nama mereka sering didengari memuncak dalam industri hiburan, tapi ‘mengunci’ perihal keluarga.

Selebriti-selebriti ini bukan sahaja popular dan ‘digilai’ ramai malah memiliki latar belakang keluarga yang menarik dan boleh dijadikan inspirasi.

Namun masih ada yang tidak mengenali siapa mereka, apatah lagi berlatar belakangkan keluarga yang mungkin berasal daripada tokoh politik, korporat, anak seni dan sebagainya.

Mari ikuti kami bongkar, siapa mereka di balik ‘nama pentas’.

1.Miera Liyana

LATAR belakang gadis berusia 29 tahun ini tidak kurang hebatnya. Merupakan anak kepada ahli perniagaan, Datuk Seri Kasmi Arsat dan Datin Seri Aishah AbdullahMiera Leyana boleh diumpamakan lahir dalam dulang emas.

Tentu sekali dengan limpahan kemewahan yang dimiliki keluarga, Miera tidak perlu bersusah payah menjadikan profesion lakonan sebagai punca pendapatan.

Pun begitu dengan rendah diri kata Miera, dia tidak pernah mendabik dada malah jauh sekali untuk bermegah-megah dengan latar belakang keluarganya itu.

2. Ismail Izzani

Ismail Izzani Zainal Nazeri merupakan seorang penyanyi, penulis lagu dan pelakon lelaki Malaysia.Beliau merupakan juara dalam pertandingan di YouTube. Ismail merupakan anak kepada penyanyi veteran 1980-an, Datin Suliza Salam.

Bapanya, Datuk Zainal Nazeri Zainudin merupakan seorang usahawan yang pernah menerbitkanfilem pelumb malam pada tahun 1989.

3. Ummi Nazeera

Ummi Nazeera atau nama sebenarnya Ummi Nazeera Nor Hidayah merupakan seorang graduan di Royal Melbourne Institute Of Technology, Melbourne Australia.

Ibunya, Datuk Seri Maziah Musa seorang CEO Pointray Group yang merupakan salah satu syarikat syarikat bumiputera yang bertaraf empat bintang.

Syarikat tersebut terletak di Kuala Lumpur dan dua lagi terletak di Shah Alam dan Besut. Kini, dia menjalankan pelbagai peniagaan perkhidmatan perhotelan dan perabut teknologi kenaf.

4. PU Riz

Pu Riz atau nama sebenar Muhamad Haris bin Mohd Ismail adalah seorang pendakwah bebas dan juga seorang pelakon yang mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2016.

Ramai yang tidak menyangka bahawa PU Riz datangnya dari keluarga yang berada. Bapanya, Dato Sri Ismail Norbat adalah seorang ahli perniagaan yang berjaya dan merupakan seorang Ketua Pegawai Eksekutif Andaraya dan Ibunya, Datin Sri Normah Johar

Namun, keluarga ini lebih memilih hidup secara sederhana,tidak mahu dikenali dan memilih untuk merendah diri. Hal ini sendiri turut dided4hkan oleh seorang produser iaitu Datuk Ayu Puteh yang mengenali keluarga ini lebih 15 tahun.

5. Wanna Ali 

Nor Syazwana Mohd Ali atau lebih dikenali sebagai Wanna Ali merupakan seorang pelakon, model dan penyanyi.

Anak kedua dari empat beradik dan abangnya merupakan seorang penyanyi Fian Ali yang popular dengan lagu yang berjudul semakin benci semakin rindu.

Dia merupakan anak kepada penerbit filem, Datuk Normashayu Puteh yang juga pemilik syarikat produksi Pencil Picture &Records.

Dia pernah meminati bidang nyanyian dan prnah popular dengan lagu lepaskanlah. Dia terpaksa 4kur dalam bidng nyanyian kerana rezekinya lebih memihak kepada dunia lakonan sejak tahun 2012.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :https://www.malaysiatime.me/

Previous articleBapa Tertukar Azan Dengan Takbir Raya, “Awal Budak Tu Raya”
Next articleMasih ‘R4hsiakan’ Wajah Bilal, Haris: “Tak Ada Masalah Nak Tunjuk, Tapi…”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here