Home Petua Tips Impian musn4h… g4dis pergi selamanya 2 bulan selepas kem4tian kekasih, lebih tr4gis...

Impian musn4h… g4dis pergi selamanya 2 bulan selepas kem4tian kekasih, lebih tr4gis keduanya dijemput ilahi ak1bat kemal4ngan jalan raya!

54
0

“THE real cinta sampai m4ti”

Begitulah ayat yang ditulis g4dis ini pada video yang dimuat naik menceritakan semula mengenai kem4tian adiknya, Hanis Nuraishah Nasuha, 22, selepas dua bulan mer4tapi pemergian kekasihnya, Muhammad Hakimi ak1bat kemal4angan jalan raya.

Menurut Izzatul Khalida Nasuha, 25 pasangan ini dikatakan bakal bertunang pada April 2021 setelah empat tahun tempoh perkenalan, namun tidak kesampaian kerana Muhammad Hakimi telah menemui aj4l pada Mei 2021 sebulan selepas k0ma ak1bat keced3raan p4rah terbabit dalam kemal4ngan jalan raya.

Namun, apa yang berlaku dalam tempoh selepas kemal4ngan Hakimi dan seterusnya kem4tian Hanis ini diceritakan semula oleh kakak Hanis yang senang disapa Suha.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Ketika dihubungi mStar, jelas Suha yang berasal dari Temerloh, Pahang, pengalaman yang dilaluinya telah memberi impak yang penuh em0si buat dirinya.

“Sepatutnya mereka dah rancang nak bertunang bulan April tahun lalu. Tapi tunang adik, Hakimi kemal4ngan jalan raya. Dia tak sedarkan diri selama lebih sebulan sebelum men1ngg4l di Hospital Kuantan, Pahang.

“Dalam tempoh Hakimi k0ma sampailah dia men1ngg4l, adik saya memang hari-hari tak pernah tinggal untuk bercerita pada arw4h mengenai apa yang telah berlaku.

“Apa jadi, apa yang dia buat dan semua masalah dia akan hantar ke WhatsApp Hakimi. Semua dia lu4h di ruangan chat perbualan mereka walaupun tak berbalas sebab orang tu dah tak ada,” ujar Suha.

Suha (kanan) adalah kakak paling rapat dengan Hanis dalam keluarga.

Bercerita lanjut, Suha mendapat tahu mengenai perbualan di aplikasi WhatsApp milik adiknya ini sejurus selepas kem4tian Hanis.

Ujar g4dis ini yang merupakan anak sulung daripada tujuh beradik, adiknya telah men1ngg4l dvnia dua bulan selepas arw4h Hakimi selamat dikebvmikan iaitu pada 14 Julai 2021.

Lebih tr4gis lagi, Hanis men1ngg4l dvnia di hari lahirnya dengan cara yang sama seperti kekasihnya iaitu kemal4ngan jalan raya.

Sebelum adik saya men1ngg4l, banyak juga tanda-tanda dia tunjuk, tapi kami sekeluarga anggap benda tu biasa saja.

NASUHA

“Adik saya men1ngg4l ak1bat kemal4ngan j4tuh jurang ketika dalam perjalanan balik rumah. Memang tr4gis sebab kami sekeluarga di rumah tunggu dia balik dan dah buat persiapan untuk sambut birthday dia.

“Lepas kem4tian adik, baru saya jumpa semua WhatApps tu dalam telefon dia. Sebelum ni memang tak pernah geledah pun hal peribadi dia. Saya boleh buka lock phone dia sebab dua hari sebelum men1ngg4l dia bagi semua password account privasi dekat adik nombor lima. Dia cakap ‘Ambillah password semua ni, akak t4kut nanti akak dah tak ada tak sempat nak bagi’.

“Cuma pelik sikitlah sebab adik saya sempat padam semua chat semasa mereka hidup lagi. Yang tinggal cuma chat dia hantar daripada Hakimi k0ma sehingga men1ngg4l je,” katanya.

Berkenaan kem4tian Hanis yang merupakan anak nombor lima dalam keluarga, Suha menceritakan bahawa adiknya ini telah menunjukkan banyak tanda-tanda yang dia akan ‘pergi’ tetapi dianggap perkara biasa oleh keluarganya.

Imbas Suha yang kini menetap di Kota Damansara, Selangor, Hanis merupakan anak perempuan yang paling rapat dengan bapa mereka sehingga boleh melakukan kerja-kerja yang biasa dilakukan oleh kaum lelaki.

Oleh yang demikian, pemergian arw4h memberikan kesan mendalam kepada keluarga kerana sikap ringan tulangnya yang suka membantu ahli keluarga lain.

Hanis telah men1ngg4l dvnia ak1bat j4tuh ke dalam gaung semasa hari lahirnya.

“Sebelum adik saya men1nggal, banyak juga tanda-tanda dia tunjuk, tapi kami sekeluarga anggap benda tu biasa saja. Dalam 44 hari sebelum dia men1nggal, Hanis ada pergi lawat kvbur arw4h atuk, nenek dan pakcik. Saya jumpa video tu dalam phone dia. Dia men4ngis sambil belai batu nisan mereka.

“Sehari sebelum men1ngg4l, dia ada bancuhkan air milo untuk adik bongsu siap cakap ‘baby minumlah air akak buat ni. Ni air last akak buat untuk baby’. Itu pun kami masih tak sedar kenapa dia cakap macam tu.

“Hanis ni rapat dengan semua orang dalam keluarga. Tapi paling rapat dengan abah sebab arw4h ni rajin. Dia yang uruskan semua kerbau abah sampaikan dia pun ada ternak lembu sendiri. Kerja-kerja lelaki macam bertukang, baiki peralatan rosak dan tampal atap bocor pun boleh. Jadi bila Hanis men1ngg4l, kami dah macam hilang tempat bergantung,” jelas Suha.

Mengenai video yang menjadi tular, Suha pada asalnya mahu mencari semula keluarga terdekat Hakimi melalui platform media sosial.

Jelas Suha yang bekerja sendiri, keluarga Hakimi masih tidak tahu tentang kem4tian adiknya ak1bat kemal4ngan j4tuh gaung.

“Kami tak tahu Hanis dan Hakimi ada hubungan sampailah mereka men1ngg4l. Kami jumpa semuanya dalam galeri and WhatsApps dia saja. Tak pasti kenapa dia r4hsiakan hubungan ni mungkin sebab ibu dan abah kami ni strict dan dia rasa dia masih muda lagi.

Tangkap layar antara perbualan Hanis yang dihantar kepada Hakimi.

“Apa yang saya tahu sepatutnya April 2021 tulah Hakimi nak datang mer1sik and jumpa keluarga. Tapi dia men1ngg4l bulan Mei 2021. Apa yang kami nampak memang Hanis rapat dengan family arw4h Hakimi. Cuma kami sekeluarga je yang tak tahu mereka dah bercinta selama empat tahun.

“Jadi sampai sekarang family Hakimi mungkin tak tahu yang adik saya dah men1ngg4l. Kami dah cuba untuk tanya orang sekeliling pasal arw4h Hakimi tapi tak berjaya. Tapi kami cuma berharap dapat jumpa family Hakimi. Hanis terlalu berahsia sampaikan semua yang berkait dengan Hakimi dan keluarga dia dah padam tapi mereka berhak tahu pasal adik saya,” jelasnya menutupi kisah cukup s4dis adiknya ini.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : Mstar

Previous article[VIDEO] “Sedih bakal menantu tak jadi” – Wanita Hadir Wedding Ex Anak Dipuji Ramai
Next article“Biar Betul? Ingatkan Baru 18 Tahun” – Netizen Terk3jut Nora Danish Sebenarnya Berumur…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here