Rupanya Ramai Tak Perasan Masa Puteh Diumum Juara MLM, Abam Tiba Tiba Datang PeIuk Ali Dan Cakap Sesuatu

KUALA LUMPUR – Sesungguhnya pmergian secara mengejut pelakon dan pelawak yang terkenal dengan tagline ‘Gmuk is awesome’ itu cukup memberi kesan kepada ahli keluarga pelawak itu termasuk adiknya iaitu Ali Puteh.

Abam yang berusia 32 tahun atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan dikatakan mengadu kurang sihat sejak beberapa hari sebelum itu dan dipercayai mninggaI dnia akibat dmam pnas.

Sebaik kem4tiannya pada Isnin, jnzahnya dibawa ke Masjid Gombak Utara kira-kira pukul 5.15 petang untuk

disembahyangkan dan kemudian dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Sungai Pusu, Gombak kira-kira pukul 7.20 malam.

Kira-kira 2000 tetamu hadir memberi penghormatan terakhir kepada Allahyrham termasuk ahli keluarga, rakan-rakan di kalangan penggiat seni dan juga peminat.

Abam yang berkahwin dengan Siti Norhidayah binti Mohd Ali pada 8 Disember 2017 telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki iaitu Syed Uthman Hamzah Al Jufri yang kini berusia 5 bulan.

Menurut Ali, dia tidak menyangka pelukkan Abam di atas pentas semasa pengumuman juara Maharaja Lawak Mega 2019 pada 10 Januari lalu adalah momen indah terakhir bersama abangnya itu.

” Malam final semasa saya menang… dia orang pertama yang peluk saya, dia cakap kau hebat… kau adik aku yang hebat.
” Kau adik aku paling handal sebab boleh kalahkan abang kau,” katanya kepada mStar.

Tambah Ali, pemergian Abam pastinya akan dirindui buat selama-lamanya.

” Lepas ini tiada lagi istilah abang dalam hidup saya… saya selalu tanya pendapatnya”.

 

Pemergian Abam Bocey pada pagi Isnin lalu bebar-benar mengejutkan industri hiburan apatah lagi ketika namanya sedang meniti populariti dan berada di puncak.

Ibu Allahyrham Abam iaitu Sabariah Arshad sempat bercerita detik akhir arwh sebelum menghmbuskan nfas terakhir.
” Pagi tadi (Isnin) dia skit kepala, dia kata dia nak makan ubat tapi dia tak termakan pun ubat tu. Terus dia baring..baring-baring ‘habis’ terus.

” Mak (makcik) gerak dia , golek-golek dia tak mau bangun.. kenapa tak mau bangun kau bang..mak ni bang..bangun laa..kemudian doktor sampai dan beritahu dia dah ‘habis’.

” Memang dia sakiit, dia demam..pergilah hspital bang..ya nanti la mak nak pergi hspital la ni, jawab arwh Abam.
” Lepas tu dia kata hari Sabtu tu dia nak masak-masak, nak makan-makan..dia nak makan gulai siput masak lemak sama dengan sambal sotong. ‘Abang nak masak sendiri mak’, kata arwh..

” Sekali tak sempat nak masak pun, dia kata hari Sabtu dia kena puasa, kena makan ubat. Hari minggu kita masak yer mak, katanya..hari minggu pun dia tak larat jugak, sampai lah hari ni (Isnin).

” Dia pergi mngejut sungguh, takde cakap apa-apa. Dia cuma pesan jaga anak dia elok-elok itu jer..dia pesan dua hari sebelum dia pergi.

” Makcik…(mnangis), dialah harapan makcik, dialah penanggung makcik. Operation kaki makcik beribu-ribu habis, nak dekat puluh ribu kaki operation dialah yang tanggung..

” Dialah yang menanggung adik-adik dia semua..adik-adik susah yang tolong. Kebajikan dia buat memang banyak sangat”, akhiri ibu arwh Abam sambil bercucuran air mata.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*