Home Petua Tips Abang Viva dah sampai Terengganu, siap2 nak red4h air bantu m4ngsa banjir

Abang Viva dah sampai Terengganu, siap2 nak red4h air bantu m4ngsa banjir

56
0

Selepas diseru-seru untuk hadir membantu mangsa-mangsa banjir di Pantai Timur, akhirnya, Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan Omar telah sampai ke Terengganu untuk menghulurkan bantuan.

Dah bergerak untuk beri bantuan

Menerusi muat naik pemuda tersebut di Facebook, dia telah bergerak pada malam tadi bersama 2 buah kereta lain beserta bot bagi menyelamatkan mangsa-mangsa banjir.

Tanya mana lokasi paling terjejas

Abang Viva juga sempat membuat live di Facebook bagi bertanyakan lokasi kawasan banjir yang memerlukan bantuan untuk memudahkan dia serta team terus bergerak ke sana.


Dah sampai Terengganu jam 4.50 pagi

Sekitar jam 4.50 pagi, Azwan serta beberapa temannya telahpun sampai ke daerah Hulu Terengganu dan masih mencari lokasi yang terjejas teruk memandangkan ada tempat air telah surut.

Semoga Allah lindungi semua yang memberi bantuan

Perkongsian tersebut telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata warganet yang menonton live di laman sosial sukarelawan itu telah mendoakan agar urusan Abang Viva serta beberapa temannya dipermudah.


Mereka juga mengucapkan terima kasih diatas usaha murni yang dilakukan oleh pemuda tersebut sejak kejadian banjir di Shah Alam lagi.

Untuk makluman, sejak minggu lalu lagi beberapa negeri di Pantai Timur khususnya Kelantan dan Terengganu telah mengalami banjir teruk sehinga beberapa kawasan sudah terputus hubungan.

Mereka juga sama sekali tidak menjangkakan banjir besar ini berlaku memandangkan jarang terjadi hujan lebat ketika bulan Februari.


Susulan daripada itu, operasi membantu dan menyelamat sedang dipergiat bagi menghulurkan pertolongan kepada mangsa-mangsa banjir yang terkandas di kediaman masing-masing.

Sumber: Facebook Abang Viva

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.slambermedia.bbn.my/

Previous article“Anak bili0nair, Harta bapanya melimpah ruah” Wartawan Dedah Siapa Mizz Nina Sebenarnya
Next article“Dia ubah suara sebab dah banyak kantoi” -Nyanyian Burung Hantu lagi jadi bualan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here