Home Petua Tips B4yi Pilih Sekolah, Bukan Hospital, “Guru-Guru Lelaki Pun Cem4s Macam Isteri Mereka...

B4yi Pilih Sekolah, Bukan Hospital, “Guru-Guru Lelaki Pun Cem4s Macam Isteri Mereka Yang Nak BersaIin”

79
0

“Puas pvjuk b4yi keluar dekat h0spital, tetapi dia nak dekat surat beranak tulis tempat lahir di sekolah.”

Itulah perkongsian seorang wanita yang terp4ksa menjadi bidan terjun apabila seorang pembantu pengurusan murid (PPM) memaklumkan rasa s4kit untuk bersalin di sebuah sekolah kebangsaan di Masjid Tanah, Melaka baru-baru ini.

Berdasarkan satu posting yang dikongsikan oleh Norazura Zikir di Facebook, wanita itu cem4s apabila diberitahu oleh PPM itu yang dia berasa seperti hendak bersalin.

Selepas mendapat berita tersebut, bidan terjun itu terus berlari ke pejabat dan menyuruh seorang pekerja menghubungi ambulans sambil meminta pertolongan daripada pengawal keselamatan apabila air ketumb4n wanita tersebut sudah pec4h.

“Sementara tunggu ambulans, PPM itu dah jer1t-jer1t tak tahan s4kit, selepas itu air ketub4n pula pec4h.

“Dia kata tak boleh tunggu, sebab b4yi dah nak keluar sangat, berlari saya dengan guru-guru lain tanya satu sekolah siapa boleh sambut b4yi sebab saya tak berani, mujur ada mak cik ‘guard’ dan PT (pembantu tadbir) yang ‘cool’ tolong (saya),” katanya dalam Facebook.


Tambahnya, semasa ambulans dan jururawat sampai untuk melengkapkan urusan lain, mereka sempat memandikan dan membersihkan b4yi tersebut dengan pemantauan jururawat dan ketika itu keadaan di sekolah sangat kec0h.

“Tunggu ambulans sampai untuk p0t0ng tali pusat dan keluarkan ur1, sementara itu kami mandikan dan cuci b4yi dengan pemantauan ‘nurse’, kami pakai sahaja besen apa yang ada.

“Ramai mak-mak angkat yang sambut dia, cikgu-cikgu lelaki dan guru besar pun cem4s satu sekolah dah macam isteri mereka nak bersalin, semua tak sabar nak tengok b4yi,” jelasnya lagi.

Keadaan b4yi tersebut juga telah selamat dilahirkan dan ustaz di sekolah tersebut telah mengazankan bayi perempuan berkenaan.

Perkongsian tersebut mendapat lebih 6,000 reaksi dan dihujani lebih 1,200 komen di media sosial Facebook.

Komen netizen:

Sumber: Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.sinarviral.kini.blog/

Previous article“Allah Answered My Prayer,” – Throwback Gambar Kahwin, Nynaa Harizal Bersyukur Kembali Kepada Suami
Next articleApa k3s s4rung cincin tunang di kedai makan? Lelaki ini syukur dapat b4kal isteri, keluarga mentua yang simple dan mem4hami

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here