Home Petua Tips “Bila Tiba Puasa Dan Raya, Automatik Semua Akan Teringat-Ingat,” – Tajul

“Bila Tiba Puasa Dan Raya, Automatik Semua Akan Teringat-Ingat,” – Tajul

105
0

Tiap kali menjelang Ramadan dan Syawal, penyanyi Tajul Arif pasti teringatkan arw4h bapa serta abangnya, Allahyarham Abdillah Murad Md Shari atau Achik Spin.

Kongsi Tajul atau nama lengkapya, Tajul Ariff Noor Md Shari, ikatan hubungan kekeluargaan di antara adik-beradik sememangnya akrab.

“Sejujurnya, kami semua adik-beradik memang rapat, jadi bila tiba waktu puasa dan raya, autom4tik semua akan teringat-ingat. Mula-mula ayah saya yang pergi, lepas tu arw4h Achik pula.

“Jadi sudah dua orang tak ada pergi buat selama-lamanya. Apa pun saya reda,” katanya.

Tajul bagaimanapun tidak menafikan, tempoh hubungan bersama arw4h abang berjalan singkat memandangkan dirinya masih kecil ketika itu.

Malah menurut penyanyi berusia 24 tahun lagi, arw4h  Achik yang juga penyanyi terkenal 90-an, jarang berada di rumah oleh kerana sibuk dengan kerjaya seninya, sebelum ini.

“Saya terus terang cakap, saya dengan dia sebenarnya masa saya kecil memang rapat. Cuma ketika saya dalam darjah tiga atau empat macam tu, kami jarang dapat isi masa sebab kami jarang jumpa.

“Dulu pun dia sibuk kerja, jadi arw4h memang jarang balik dan ada kat rumah. Kebiasaannya, dapat jumpa dalam bulan puasa atau raya,” katanya lagi.

Tajul berkongsi hal tersebut ketika ditemui pada Majlis Berbuka Puasa FMC Music di Hotel Tenera, Bangi, baru-baru ini.

Imbas kembali, Achik yang juga vokalis kumpulan Spin men1ngg4l dvnia pada 17 April 2010 dalam satu kemal4ngan di KM 14 Lebuh Raya Kajang Seremban Sdn. Bhd (Lekas).

Achik men1ngg4l dvnia di tempat kejadian selepas mengalami keced3raan p4rah di kepala dan beberapa bahagian anggota badan.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: MH

Previous article“Berapa Hari Je Mak Nak Raya…” – Ibu Achey Men1ngg4l Dvnia
Next article“Daripada Dia Takda Cucu Sampai Ada 6,” – Pembantu Rumah Balik Indonesia, Perkongsian Datuk Aliff Syukri dan Isteri Bikin Ramai Tersentuh

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here