Home Petua Tips Buat Kuih Raya Pukul 4 Pagi, Sekali Semperit ‘Kemb4ng’ Sebab Salah Tepung

Buat Kuih Raya Pukul 4 Pagi, Sekali Semperit ‘Kemb4ng’ Sebab Salah Tepung

78
0

Tujuh hari (anggaran) menuju sambutan Hari Raya Aidilfitri, pelbagai persiapan giat dilakukan termasuklah membeli baju raya, buat kuih raya dan lain-lain lagi.

Perayaan tahun ini nampaknya lebih meriah berbanding tahun-tahun sebelum ini berikutan pihak kerajaan telah memberi kebenaran untuk warga kota merentas negeri.

Semperit tak jadi…

Namun di sebalik ‘kesibukan’ melakukan persiapan raya, tersingkap satu kisah lucu dikongsi oleh seorang wanita dikenali sebagai Zaimah Malik menerusi kumpulan Masak Tak Jadi Apa Hari Ini di laman Facebook.

Menerusi hantaran tersebut, wanita ini menceritakan kuih semperitnya tidak menjadi seperti biasa berikutan menggunakan tepung pulut.

Semperit tak ada rupa, tak cantik. Gara-gara pukul 4 pagi bangun sahur macam ini la jadi dia. Nak n4ngis ka sedih ka gelak la.

Ujar wanita ini lagi, proses membuat kuih semperit itu dilakukan pada pukul empat pagi dan dia turut akui mengantuk ketika itu. Menerusi beberapa keping foto yang dikongsi, dapat dilihat bentuk semperit yang ‘mengembang’ dan tidak mengikut bentuk asalnya.

Tepung pulut dengan tepung gandum pun dah tak kenal oi. Buat kuih mata tak celik sebab tahan mengantuk. Semperit tepung pulut dalam sejarah.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut terhibur dengan kisah yang dikongsi dan ada juga yang bermurah hati berkongsi resipi mudah membuat kuih semperit.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :www.sinarviral.kini.blog

Previous article“Murid samakan dengan ibu di rumah” – Cikgu tadika tersipu malu dipuji cantik
Next article“Bila Dah Bersedia, Saya Akan Buat Untuk Allah..” – Daiyan Trisha Pakai Turban Sempena Bulan Ramadan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here