Home Petua Tips “Saya Faham Ramai Cakap Saya Tak Ikhlas Bila Minta Maaf” Nabil Tampil...

“Saya Faham Ramai Cakap Saya Tak Ikhlas Bila Minta Maaf” Nabil Tampil ‘Buka Mulut Balik’ Bila Dikatakan Tidak Ikhlas

4577
0

Penghargaan itu adalah suatu keharusan dalam kehidupan manusia. Bukan semestinya katakan bahawa penghargaan itu adalah sesuatu yang wajib.

Tetapi biasanya penghargaan akan memberikan impak yang positif dalam kehidupan manusia. Macam mana kita rasa gembira dan bahagia apabila dihargai usaha kita, maka begitulah jua perasaan gembira dan bahagia seseorang yang lain apabila kita menghargai dirinya.

Selepas membuat permohonan maaf mewakili rakan artis yang meminta bantuan kerajaan ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad menerima teguran daripada netizen.

Rata-rata menyifatkan permohonan maaf yang dibuat oleh Nabil tidak ikhlas dan sengaja mempersendakan isu terbabit.Nabil menerusi akaun Instagram (IG) miliknya sekali lagi tampil menjelaskan keadaan itu.

 

 

“Saya faham ramai yang cakap saya tak ikhlas bila mintak maaf tapi korang pon bila menegur nampak tak ikhlasnya.

Lebih nak menjatuhkan dari membetulkan.

Jadi kita ni sama, kita tak suka disakiti tapi kita menyakiti.

Saya post video anak saya baca doa tapi korang gunakan kata-kata kes4t kat komen.Come on guys, we are better than that!! Saya nak jadikan ini post yang last pasal isu artis dengan netizen ni,” katanya.

Nabil turut meminta agar semua menamatkan isu artis minta bantuan tersebut serta lebih memberi perhatian kepada isu yang lebih serius kini iaitu COV-19

“Saya masih Ahmad Nabil yang despatch dulu, masih sama guys masih susah masih mencari rezeki untuk keluarga. Masih menanggung Mak dan Ayah sama macam korang jugaKita move on and sama-sama doa COVIDvv19 ini berakhir ya. Betul, tak kemana kerjaya artis tanpa sokongan peminat..

Itu reality tapi masing-masing jaga hak masing-masing ya…Terima kasih kepada yang menegur cara Islam dan kepada pemilik-pemilik akaun palsu yang diwujudkan hanya untuk bakar line #silameninggal.. Take care guys!” katanya lagi.

Namun postingnya telah dipadam dan posting terbarunya menimbul tanda tanya orang ramai. Postingnya tiada apa-apa gambar hanya menulis “AL FATIHAH”.

Live terbarunya Nabil memberitahu bahawa dia benar-benar ikhlas dan dia hanyalah manusia biasa tidak lari dari kesilapan.

Menzahirkan sekecil-kecil sehingga ke sebesar-besar penghargaan kepada manusia.

Manusia itu seperti keluarga kita, sahabat kita, rakan sekerja kita, atau pun orang-orang sekeliling atas kebaikan-kebaikan mereka. Selalu saja, menzahirkan penghargaan itu tidak memerlukan kita untuk menggadai ny4wa atau mengangkat benda-benda berat.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : gempak

Previous articleMalaysia sedia guna ant1virus Remdesivir ‘berpotensi’ rawat pesakit Cov1d-l9
Next articleKakitangan Hospital Menangis Kongsi Keadaan Di Amerika Syarikat, Harith Iskandar Berkongsi Video ‘Frontliner’. Cukup Sentuh Hati…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here