Home Petua Tips Cat Farish Akui Pernah Hid4p Sleep Apnea, – “Masa Gemvk Dulu, Berhenti...

Cat Farish Akui Pernah Hid4p Sleep Apnea, – “Masa Gemvk Dulu, Berhenti Di Traffic Light Pun Saya Tertidur”

71
0

Siapa sangka, di sebalik ceria tutur katanya, Cat Farish pernah mengh1dap peny4kit Sleep Apnea atau g4ngguan tidur suatu ketika dahulu.

Anggota kumpulan Ruffedge itu berkata, keadaannya pada waktu itu agak membimbangkan dan dia pernah terlelap ketika sedang berhenti di lampu isyarat sewaktu memandu kereta.

“Mas4lah Sleep Apnea yang saya alami agak tervk. Dulu, kalau masuk kereta je saya terus tidur. Contohnya, kalau nak ke Johor, saya memang akan tidur dari Kuala Lumpur sehingga sampai ke destinasi. I can sleep anyway.

“Ada satu ketika, saya pernah memandu dan berhenti di traffic light. Tiba-tiba saya tertidur. Nasib baik ada orang datang kejvtkan saya,” ujar Cat kepada Gempak.

Menurut pemilik nama lengkap Farish Ramli, 47, Sleep Apnea yang dialami adalah disebabkan oleh mas4lah berat badan yang berlebihan.

“Pada waktu itu, berat badan saya sekitar 130 kilogram. Disebabkan banyak lemak, saluran pernafasan menjadi sempit. Tambahan pula saya tidak cukup rehat. Ada setengah orang badan besar dia sihat. Tetapi, saya tidak. Keadaan saya ketika itu agak tervk.

“Justeru, saya ambil keputusan untuk menurunkan berat badan. Namun, disebabkan ada isu j4ntung, saya tidak boleh melakukan senaman dan doktor menasihati saya untuk menjalani pembedahan Bariatric Surgery. Alhamdulillah, berat badan dah turun dan Sleep Apnea pun sudah tiada,” katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, filem perdana arahannya, Marabahaya Underground bakal menemui penonton menerusi Astro First pada 2 Disember ini.

Turut bergelar pelakon, filem berkenaan turut menampilkan pelakon-pelakon lain seperti Hazama, Joe Daud dan MK K-Clique.

Sumber: Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.sinarviral.kini.blog/

Previous articleGadis ini dah tak takut gelaran ‘beauty with brain’ selepas cemerlang tamat pengajian, kongsi rahsia dapat ‘dekan’ setiap semester
Next article“Sentiasa Cantik Dan Anggun”Penampilan Terkini Ana Dahlia Bahagia Bersama Suami Tarik Perhatian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here