Home Petua Tips “Dalam diam cikgu buat dana untuk keluarga cindrella” – Niat baik cikgu...

“Dalam diam cikgu buat dana untuk keluarga cindrella” – Niat baik cikgu ini terima pujian ramai

78
0

Tular beberapa hari lepas rakaman video yang telah dikongsikan oleh @cikpuangojes mengenai seorang murid yang telah datang ke sekolah dengan memakai selipar kerana kehilangan kasut sekolah dan diberikan kasut baru oleh Cik Puan Gojes.

Tetapi rupanya ada kisah sedih yang tidak diketahui ramai iaitu bapa kepada murid tersebut sakit dan ibunya terpaksa menjaga bapanya itu. Kerana itulah dia tidak mempunyai wang untuk membeli kasut sekolah yang baru.

Terkini, rentetan dari kisah itu, @cikpuangojes telah membuat tabung bagi sesiapa yang ingin menderma kepada keluarga murid itu dengan hanya RM1 sahaja dan satu rakaman video telah dimuatnaik olehnya semasa sumbangan itu diberikan kepada ibu murid itu.

Sumbangan yang ikhlas itu telah memberikan harapan baru kepada keluarga murid itu dan sedikit sebanyak boleh meringankan beban yang dihadapi oleh keluarga itu kerana tunjang keluarga iaitu ayahnya sedang sakit. Walaupun ianya tidak banyak tetapi membantu keluarga itu.

Video:

Menjengah ke ruangan komen pula, Ramai netizen yang mengucapkan terima kasih dan tahniah di atas pertolongan cik puan gojes yang membantu keluarga itu. Ramai juga yang komen bahawa mereka juga pernah mempunyai cikgu yang baik sepertinya.

Komen Netizen:

Sumber : Tiktok cikpuangojes

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :http://www.slambermedia.bbn.my/

Previous article“Rasulullah ikut kanan, Tok Guru ikut kiri…” -Pemuda ini bagi penjelasan maksud sebenar Ustaz Muhaizad
Next articleBudak ‘aku yang dulu bukan yang sekarang’ rupanya dah kahwin dan dah ada seorang anak!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here