Home Petua Tips “Yang Penting Dpt Beli Susu Cucu,” Nenek Ni Sanggup Jadi ‘Manusia Siver’...

“Yang Penting Dpt Beli Susu Cucu,” Nenek Ni Sanggup Jadi ‘Manusia Siver’ Tengah Panas Demi Cari Rezeki Buat Ramai Sebak

342
0

Wajah tua ini makin dimamah usia, kepenatan jelas terpancar namun semangatnya cukup kuat untuk mencari rezeki demi yang tersayang. Itulah Nenek Mumun yang berusia sekitar 60 tahun. Dia sanggaup mengecat wajahnya dengan warna silver sebelum berbasking di tepi jalan.

 

 

 

Dia sanggup menjadi Manusia Silver dengan berdiri di tengah-tengah jalan untuk mencari rezeki demi sesuap nasi untuk cucunya, Reihan yang berusia 2 tahun.

 

Kisah nenek tua bersama cucu kecilnya ini dikongsikan menerusi  Merdeka.com. Dengan bermodalkan cat Rp35.000 setong, kira-kira RM9.90, wanita itu melumuri kulitnya yang kedut sehingga tiada lagi kelihatan warna asal kulitnya.

 

 

 

Nanti selepas berbasking, cat ini boleh dihilangkan dengan cecair pencuci pinggan,” katanya seperti dilapor Merdeka.com.

Tambah portal itu, wanita itu telah berbasking di bawah terik matahari selama empat bulan bersama cucunya yang baru berusia 2 tahun setengah, Reihan.

 

Pernah menjadi pembantu rumah di Tangerang, Nenek Mumun kini meneruskan hidup menyara anak itu dengan berbasking selepas kedua-dua orang tua Reihan bercerai.

Dengan memeluk erat kanak-kanak itu, Nenek Mumun berdiri bagaikan patung di persimpangan jalan raya membawa kotak, mengharapkan ihsan orang ramai yang melalui jalan itu.

 

 

Dari pagi sehingga ke petang, wanita itu dikatakan mendapat sekitar RM14 sehingga RM28 setiap hari.

“Yang penting dapat membeli susu buat Reihan dan makan sehari-hari,” katanya.

Sumber : Merdeka.com,siakapkeli

Previous articleMak Mertua Kemain S0mbong Smpai Letak Hantaran 15k. Masa Mlm Pertama Suami Pelik Bila `Bersama` Dgn Isteri. Trkejut Esok Pagi Isteri Muntah2
Next article[VIDEO] Gelabah Nya Tersangkvt Helmet Macam Kena Rasvk, Abang Mampu Tolong Gelak Je

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here