Home Petua Tips Gadis Tahan ‘Az4b’ 11 Tahun Perut Membesar, Macam-Macam Rawatan Dah Cuba &...

Gadis Tahan ‘Az4b’ 11 Tahun Perut Membesar, Macam-Macam Rawatan Dah Cuba & Perut Pernah Dibed4h

53
0

11 tahun diuji perut membesar dek g4ngguan mist1k bukan satu perkara yang mudah bagi seorang gadis. Walaupun perutnya dilihat seperti sedang berbadan dua, tetapi perut tersebut sama sekali tidak ‘berisi’.

Kisah ini dikongsi oleh seorang gadis cekal menerusi beberapa buah video yang dimuat naik di laman TikTok.

Menerusi video tersebut, gadis ini menceritakan kesakitan yang dilalui sehinggakan dia tidak mampu menampung berat badan untuk bergerak.

Bercakap mengenai rawatan, pelbagai inisiatif telah dilakukan termasuklah mendapatkan rawatan di hospital dan secara tradisional seperti saranan orang ramai.

Perut besar sebab mengandung tidak, makhluk halus ya. Selama 11 tahun aku hadap semua ini sehinggalah sekarang

Hampir bertahun saya dirawat di hospital. Saya juga telah melakukan beberapa kali tebuk di bahagian perut dan pembed4han. Keadaan saya tetap sama, tiada apa yang berubah.

Walaupun terdapat sesetengah individu mengambil kesempatan dengan mengenakan caj yang mahal bagi rawatan yang dilakukan, perkara tersebut sama sekali tidak menjadi penghalang buat gadis ini dengan harapan dia kembali sembuh seperti sedia kala.

Setiap kali orang bagitahu keluarga saya, mereka akan turuti. Walaupun jumlah yang diletakkan agak tinggi.

Allahuakbar hanya Tuhan saja yang tahu betapa per1tnya keadaan apabila waktu sekolah keadaan perut seperti orang mengandvng. Ujian demi ujian yang saya hadapi.

Per1tnya keadaan apabila keluarga sendiri tak percaya dengan keadaan dan situasi yang saya sendiri alami.

Ujar gadis ini lagi, hampir dua tahun dia ulang alik ke hospital bagi menjalani rawatan seperti mana yang disarankan oleh doktor. Bagaimanapun, tiada sebarang hasil positif ditunjukkan.

Pada hari ketiga saya tinggal di hospital doktor scan ada nampak macam sesuatu dalam perut. Masa itu doktor terus dapatkan persetujuan daripada ibu bapa untuk lakukan pembed4han.

Mak ayah saya setuju dan masa masuk bilik bedah. Mula-mula lima orang angkat saya untuk tukar katil, badan saya tak terangkat. Mereka terus tengok file saya dan saya ketika itu memang tak boleh nak bercakap atau bergerak.

Apa yang lebih mengejvtkan, gadis ini mend4kwa ada per1stiwa pel1k berlaku sebelum menjalani pembed4han. Badannya berasa begitu berat dan terpaksa mendapatkan bantuan seorang ustaz.

Sampai je ustaz tu bacakan surah dan doa. Mereka terus angkat saya kali kedua. Alhamdulillah badan saya dah ringan sampai dalam bilik bed4h. Saya dib1uskan saya sedar ustaz tu masih ada di tepi saya.

Kesudahannya dalam perut saya tiada apa-apa hanya ada kesan lvka sahaja

video

Gadis cekal diuji

Sumber: Bungafloraa

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.klmenjeritvideo.dnq.news/

Previous article“Kali Ini Jujur Saya Akui Rasa Macam Nak Terc4but Ny4wa,” – Urusan Akhirnya Dipermudah, Ezzaty Abdullah Selamat Bersalin
Next articleAnak batal tempahan SUV selepas bapa j4tuh s4kit, segera beli kereta ready stock… keputusan dibuatnya tepat! – “Ayah cuma ada basikal”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here