Home Petua Tips Sudah Lima Bulan ‘Tiada Gaji’ Antara Dugaan Hebat Ayah Dan Anaknya...

Sudah Lima Bulan ‘Tiada Gaji’ Antara Dugaan Hebat Ayah Dan Anaknya Berusia 2 Tahun Hidap K4nser Dan P0sitif C0v l9

7413
0

Beberapa hari lepas, berita seorang kanak-kanak berusia 2 tahun yang menghidap k4nser d4rah telah dijangkiti C0v-19 amat menyentuh hati.

Kanak-kanak tersebut yang dikenali sebagai Adik Fateh Aqil bin Nazmee adalah pesakit termuda yang disahkan p0sitif c0v-19.

Rupanya keluarga juga hilang pendapatan

Berita itu bukan sahaja mengundang rasa sebak malahan cerita disebalik kesihatan si comel itu turut dikongsi oleh seorang sahabat kepada bapa adik Fatih iaitu Encik Nazmee.

Pengguna Faceb0ok itu yang dikenali sebagai Fareez Kezamm memberitahu bahawa Encik Nazmee sudah beberapa bulan hilang punca pendapatan kerana terpaksa bercuti tanpa gaji disebabkan menjaga anaknya di hospital.

Bapa diuji bertalu-talu

Adik Fateh telah disahkan menghidap kanser d4rah pada bulan September tahun lalu dan membuatkan isterinya terpaksa berhenti kerja kerana perlu sentiasa bersama anaknya di hospital.

Oleh sebab itu, Encik Nazmee juga terpaksa mengambil cuti 3 bulan untuk menguruskan 2 orang anak yang masih kecil di rumah.

Namun, setelah memulakan kerja semula pada bulan 12 tempoh hari, dia diduga sekali lagi apabila rumahnya dilanda banjir dan terpaksa memulakan tugas pada awal tahun ini pula.

Anak sakit disahkan p0sitif C0v-19 paling perit

Dugaan silih berganti sehingga hampir 5 bulan tidak mempunyai gaji. Walau bagaimanapun, demi keluarga dia gigihkan diri terus bertugas di Kuala Lumpur dan berulang-alik ke Kuala Krai bagi menjenguk anak-anak di Kota Bharu setiap minggu.

Kali ini, bapa muda itu terus diuji apabila anak  kecil yang menghidap k4nser d4rah disahkan p0sitif Cov-19 dan isterinya diku4rantin kerana dikhuatiri mempunyai simptom sama.

Rakan rakan sekolah bantu kumpul sumbangan

Berasa sebak dengan ujian bertalu-talu sahabat sepermainan di sekolah, pengguna Facebook bersama alumni sekolah mereka telah mengadakan tabung bantuan untuk adik Fateh serta sahabat yang kehilangan pendapatan ketika situasi getir ini.

Sesiapa yang ingin menghulurkan bantuan boleh terus dilakukan kepada Alumni Smka Falahiah.

 

 

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Kredit : ohmymedia

Sumber : Fareez Kezam

Previous articleKenapa Pula Syamsul Yusof Ditvduh Mengaibkan Ulama Pula Ni.’Tak Perlu Kita B4lah Mengenai Benda Sia Sia Di Saat Ini’ Jawab Syamsul
Next articleLelaki ini ditahan kerana sorok isteri dalam but kereta ketika PKP

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here