Home Petua Tips Netizen gelar Vivy Yusof dngki dan bvsuk hati.Gara-gara komen di instagram

Netizen gelar Vivy Yusof dngki dan bvsuk hati.Gara-gara komen di instagram

3079
0

Umum sedia maklum bahawa beberapa hari lepas, Perdana Menteri Malaysia telah mengumumkan pelan rangsangan ekonomi bagi membantu setiap golongan tanpa ada yang keciciran.

Selain itu juga, Perdana Menteri turut memohon agar para majikan membayar gaji pekerja selama sebulan tanpa membuat sebarang potongan bagi membantu mereka yang terpaksa menjalani Perintah Kawalan Pergerakkan.

Namun begitu, sejak semalam, media sosial kec0h dengan kenyataan dua Instafamous yang juga merupakan ahli perniagaan iaitu Vivy Yusof serta Aleeya Zailan yang menyuarakan kebimbangan mereka mengenai kesan Perintah Kawalan Pergerakan yang  dikatakan telah memberikan kesan kepada peniaga-peniaga di luar sana.

Kenyataan mereka berdua membuatkan netizen beng4ng kerana seolah-olah memperkecilkan golongan B40.

Mereka yang sedia maklum merupakan usahawan berjaya dilihat seakan mengeluh apabila golongan pekerja diberi keutamaan sedangkan mereka juga mengalami kerugian.

Susulan daripada itu, rata-rata netizen berasa berang dan kenyataan dua orang Instafamous yang sememangnya mempunyai pendapatan yang hebat berbanding golongan pekerja bergaji B40 ini.

Diorang ni tak belajar basic business ke?

Semalam artis harini usahawan pulak

Minta maaf sebab salah cakap

Namun begitu, Vivy Yusof dilihat memohon maaf atas diatas keterlanjuran komennya dan membuat kenyataan di media sosial menjelaskan apa yang disampaikan.

Melalui muat naik tersebut dia mengakui kekhilafan yang telah dilakukan. Vivy juga mengakui bahawa amat menjaga kebajikan pekerjanya yang merupakan B40 dan sentiasa memastikan mereka tidak akan kehilangan pekerjaan.

Walau bagaimanapun seorang lagi usahawan iaitu Aleeya Zailan mengambil tindakan mengunci akaun Instagramnya susulan daripada kenyataan ‘tajam’ yang dikeluarkan tempoh hari.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : vide0viral

Previous article‘Hati Kecil Bonda Ini Meravng’ Bayi Termuda M4aut Akibat C0v-19, Yatt Hamzah Titip Doa
Next article‘4 Tahun Sbg Kekasih,3 Tahun Halal.Fuh Dah 7 Tahun’ Nora Danish Rai Ulang Tahun Perkahwinan Dirmh,Harmoni Dgn Anak Anak

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here