Home Petua Tips “H4mpir 36 Jam Menc4ri Tapi Bad4n Ditemui”- Bonda Rozita Ded4h Kisah Kem4tian...

“H4mpir 36 Jam Menc4ri Tapi Bad4n Ditemui”- Bonda Rozita Ded4h Kisah Kem4tian Anak Keduanya

54
0

Siapa tak kenal wanita hebat bernama Rozita Ibrahim, Dulu namanya cukup gah sebagai pengasas produk kecantikan dan kesihatan sehinggalah sekarang.

Beliau yang juga merupakan ibu kepada Dato Sri Aliff Syukri dan mentua Datin Sri Shahida juga antara ikon yang sering menjadi tumpuan dalam media sosial.

Disebalik keceriaan dan kegembiraanya rupanya terselit kisah duk4 yang ramai tidak menyangka. Pengasas Sendayu Tinggi, Bonda Rozita pernah kehilangan anak perempuan tersayang Noraini pada tahun 1993.

Umum mengetahui bagaimana selok belok perjalanan hidup jutawan kosmetik bernama Rozita Ibrahim yang penuh ranjau dan duri.

Diuji dengan kemiskinan hidup, berkahwin dan mempunyai anak berusia antara belasan tahun, Rozita juga diuji dengan pemergian anak keduanya yang brnama Noraini. Di usia 11 tahun, Noraini suk4r untuk bercakap, percakapannya sukar untuk difahami dan perwatakan seperti kanak-kanak 4 tahun.

Arwah mengalami kecac4tan kerana dem4m pan4s dan kerap saw4n. Dokt0r mengesahkan Noraini lumpuh dan mengalami kec4catan otak. Atas ikhtiar untuk berubat dan keizinan Allah, Noraini boleh berjalan semasa berumur 4 tahun.

Ibunya menyifatkan kec4catan anaknya disebabkan kurang zat dan kerap diberikan minum air sirap semasa bayi kerana tidak mampu untuk membeli susu.

Rozita mempunyai tiga orang anak hasil perkahwinannya yang pertama. Arwh Noraini merupakan anak kedua yang dilahirkan pada tahun 1982. Arwh juga merupakan adik kepada Yatie dan kakak kepada Datuk Alif Syukri.

oraini dikatakan men1nggl dun1a kerana lem4s didalam parit yg berdekatan dengan rumahnya ketika berusia 11 tahun. Rozita berkata dia yang tengah meng4ndungkan anak yang ke-4 berasa sed1h dan traum4 untuk melihat parit atau sungai selama 6 tahun.

Hampir 36 jam mencari may4t , basikal arwh ditemui di kunci air ini dan may4tnya ditemui hampir dengan laut dibawa dek arus air parit. Ketika m4yatnya dijumpai di dalam lumpur, may4tnya tidak keras, tidak busuk, tidak kembung, lembut seperti baru meninggl.

6 bulan sebelum kem4ti4nnya, Rozita berkata, dia pernah bermimpi Arwh j4tuh didalam air berwarna biru. Saya lihat keadaannya dalam mimpi tu dia terkejut dan terus tidur lena tak menampakan yang dia sak1t kelemasan. Saya takut dan harap ia sekadar mimpi. Rupanya ia jadi kenyataan.

Noraini meninggl dunia 5 tahun sebelum jenama Sendayu Tinggi dikenali. Walaupun bersedih dengan tr4gedi tersebut, Rozita tetap mel4wan kesed1han itu demi membesarkan anak-anaknya yang kecil dan perniagaan yang baru membangun.

Sumber : Instagram Bonda Rozita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :https://www.viralmy.me/

Previous articleAsyraf Khalid B0ngkar Perangai Sebenar DS Siti Nurhaliza Buat Ramai Terkejut!
Next articleFizikal yang besar dan bvlu yang gebu, kucing gerg4si baka Maine Coon kini jadi sensasi internet

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here