Home Petua Tips Pihak P0lis Bukit Am4n Tampil Beritahu Hal Sebenar Knp ‘Ebit Lew’ Di...

Pihak P0lis Bukit Am4n Tampil Beritahu Hal Sebenar Knp ‘Ebit Lew’ Di Panggil Ke Ibu Pejabat P0lis Bukit Aman

194
0

Pengarah Jabatan s1asatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, berdasarkan pemerhatian orang ramai memberi respon pos1tif dan ada terdapat tidak senang dengan aktiviti berkenaan.

P0lis memanggil pend4kwah terkenal, Ebit Lew berikutan menerima reaksi daripada orang ramai berkenaan t1ndakannya memaparkan aktiviti kebajikan dilakukan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Kontr0versi tercetus mengenai perkara ini memaksa p0lis untuk mengambil t1ndakan sewajarnya bagi memastikan keamanan dan kesejahteraan kekal terpelihara.

 

 

“Ustaz Ebit Lew sememangnya diberi kebenaran oleh p0lis untuk menyampaikan sumbangan kebajikan kepada mereka yang terkesan sepanjang tempoh PKP ini,” katanya dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur, hari ini.

Huzir berkata, p0lis tidak tidak pernah menghalang beliau untuk berbuat demikian selagi mematuhi garis panduan ditetapkan Kementerian Kesihatan Malaysia. (KKM).

“Setakat ini tiada kertas s1asatan dibuka ke atas beliau. p0lis ingin menegaskan tiada sesiapa yang boleh dikecualikan daripada t1ndakan undang-undang ke atas sebarang pelanggaran berkaitan PKP.

“Dalam melaksanakan sebarang aktiviti orang ramai dinasihatkan mengamalkan penjarakan sosial, penggunaan topeng muka dan hidung serta menggunakan pencuci tangan,” katanya.

KUALA LUMPUR: p0lis mengesahkan pend4kwah terkenal, Ebit Lew diberi kebenaran untuk memberi sumbangan keperluan terutama makanan kepada golongan tidak berkemampuan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Pengarah Jabatan s1asatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed, berkata pihaknya tidak pernah menghalang pend4kwah itu untuk berbuat demikian selagi beliau mematuhi garis panduan ditetapkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

“Bagaimanapun, p0lis ingin menegaskan bahawa tiada siapa yang boleh dikecualikan daripada t1ndakan undang-undang ke atas sebarang pelanggaran berkaitan pelaksanaan PKP,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Mengulas lanjut beliau berkata, Ebit Lew dipanggil memberi keterangan berikutan reaksi orang ramai berhubung t1ndakannya memaparkan aktiviti kebajikannya ketika PKP.

Berdasarkan pemerhatian orang ramai memberi respon pos1tif dan ada terdapat juga yang tidak senang dengan aktiviti berkenaan.

Kontroversi yang tercetus mengenai perkara ini memaksa p0lis untuk mengambil t1ndakan yang sewajarnya bagi memastikan keamanan dan kesejahteraan kekal terpelihara.

“Dalam melaksanakan apa juga aktiviti orang ramai dinasihatkan mengamalkan penjarakan sosial, penggunaan topeng muka dan mula serta menggunakan pencuci tangan,” katanya.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : penakita.pw/Media Viral

Previous article‘Sekejap blh sekejap ta blh’ Netizen persoal bila polis larang buka gerai buka puasa dpn rmh
Next articleSelepas 42 hari hilang, adik akhirnya ditemui tidak berny4wa pada 2 Ramadhan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here