Home Petua Tips “I faham apa yang u cakap tadi”- Staf Kedai Terkejut Bila ‘K4ntoi’...

“I faham apa yang u cakap tadi”- Staf Kedai Terkejut Bila ‘K4ntoi’ Mengvmpat Wanita Ini Bahasa Mandarin

81
0

Kadang-kadang ada pentingnya untuk kita kuasai 2 bahasa, selain bagus untuk cari peluang kerja, ia juga boleh melindungi kita daripada jadi m4ngsa-m4ngsa kutvkan orang macam wanita ini alami.

Baru-baru ini, satu video menunjukkan seorang wanita menzahirkan rasa tak puas hati ketika berada di kedai aksesori telefon bimbit.

Mengvmpat depan-depan bahasa Mandarin

Dia ke kedai tersebut sekitar jam 9.40 malam untuk beli kabel iPhone, waktu ini kedai dah hampir tutup tapi biasanya masih sempat untuk capai barang, ditambah lagi katanya masih ada beberapa orang beratur di kaunter untuk buat pembayaran.

Ketika dia memaklumkan kepada pekerja kedai tersebut berkenaan dengan hajatnya itu, pekerja tersebut terus tengok rakannya dan bertutur dalam bahasa Mandarin.

Rujuk gambar dibawah apa yang diaorang cakap.

Namun, silap orang, wanita ini seorang yang mahir bertutur dalam bahasa Mandarin, jadi sudah semestinya dia boleh faham apa yang dia kata. Tapi masa tu dia diam sahaja, selepas itu rakan kepada pekerja itu kata kepada dia untuk datang semula keesokan harinya.

Selepas itu baru lah wanita ini beri respon kepada mereka berdua dalam bahasa Mandarin:

“Tadi you cakap apa dengan kawan you? Sebab I bukan tak boleh cakap cina, I faham je apa yang cakap tadi.”

Tergamam dengan respon wanita ini, salah seorang pekerja itu terus tawar kabel iPhone secara percuma kepadanya, namun dia tolak.

Dia juga ‘sekolahkan’ mereka bahawa dia bukanlah nak barang itu secara percuma dan dia bukanlah tak ada duit, tapi apa yang dia mahukan adalah hormat antara satu sama lain.

Sebelum dia tinggalkan kedai tanpa membeli apa-apa, dia ada kasi ayat ‘makan dalam’ dekat pekerja tersebut.

Video:

“Lepas ni kalau nak cakap burvk pasal orang, make sure orang tak faham apa you cakap.”

Wanita ini turut berpesan agar tidak menggunakan bahasa lain jika ingin kutvk seseorang depan-depan kerana zaman sekarang ni, ramai yang dah fasih bahasa lain.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.sinarviral.com/

Previous articleViral Pengantin Bersanding Dengan Laptop, Pasangan Ini Terima Kejutan Disandingkan Semula Di Rewangrakyatrangers
Next article“Paling Dirisaukan Sekiranya Tak Siap Kalau Saya Pergi Dulu,” – Aeril & Wawa Syukur Lega, Niat Projek Bina Masjid Dah Boleh Diteruskan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here