Home Petua Tips Idris Khan Tampil Bongk4rkan Sesuatu Di Tasik Kenyir. Rupanya Ini Punc4 B4njir...

Idris Khan Tampil Bongk4rkan Sesuatu Di Tasik Kenyir. Rupanya Ini Punc4 B4njir Tervk Di Terengganu.

59
0

Sebelum ini tul4r satu video yang memaparkan mengenai pencem4ran yang terjadi di Tasik Kenyir. Ada pihak yang berpendapat bahawa kej4dian b4njir yang teruk mel4nda di Terengganu berpunc4 daripada kemusn4han alam yang terjadi di sekitar tasik tersebut.

Tiada Pembalakan Har4m

Pengarah Perhutanan Negeri Terengganu Roslan Rani menyangkal dakwaan sesetengah pihak termasuk warganet yang berkongsi maklumat tidak benar itu di media sosial. Katanya, tiada sebarang aktiviti pemb4lakan secara haram di sekitar Tasik Kenyir sehingga membawa impak kemusn4han yang sangat besar semasa b4njir mel4nda di Hulu Terengganu Ahad lalu.

Idris Khan Tunjuk Bukti Kemusn4han

Kejadian yang berlaku di Tasik Kenyir sedikit sebanyak memberi kes4n kepada pelakon Idris Khan. Di Instagram Story miliknya, dia berkongsikan gambar peta Tasik Kenyir pada tahun 2020 sehingga 2021. Dalam gambar tersebut jelas menunjukkan berlakunya keros4kan di Tasik Kenyir apabila kawasan yang pada mulanya dipenuhi hutan menghijau kini sudah mula menampakkan keros4kan.

Kerajaan Malaysia Mampu Jaga Khazanah Alam?

Dalam perkongsian tersebut Idris turut mempersoalkan kemampuan kerajaan Malaysia dalam menjaga kh4zanah alam. Baginya, apa yang ditunjukkan adalah fakta, bukan rekaan semata mata. Tambahnya lagi, dia lantang bersuara kerana rakyat tidak mampu bersuara dan dia bersuara bagi mewakili rakyat mengenai isv kemusn4han alam yang terjadi.

Lori Bantuan Tengg3lam Dalam Bnjir. Ramai Terk3jut Bila Rupanya ADUN Ada Dalam Lori Juga.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ajil, Maliaman Kassim terselamat daripada dih4nyutkan 4rus apabila lori dinaikinya terbalik dalam kej4dian jam 5.30 petang, hari ini. Bagaimanapun, Maliaman yang dalam misi menghantar bantuan bekalan makanan kepada penduduk terj3jas b4njir di sekitar Hulu Berang menggunakan kenderaan Angkatan Pertahanan Awam (APM) hanya meng4lami keceder4an ringan.

Beliau yang meng4lami luka di kaki diselamatkan bot penyelamat sejurus kejadian sebelum dibawa ke kawasan selamat. Kenderaan yang turut dinaiki 13 anggota APM dikatakan terbalik selepas dih4nyutkan arus deras sebaik tiba berhampiran kawasan Sungai Kampung Lebak, di sini. Menerusi Facebook (FB) miliknya, beliau melahirkan rasa syukur dan mengucapkan terima kasih kepada penyelamat yang datang menghulurkan bantuan.

“Allah masih panjangkan usia kami. Saya bersama 13 anggota APM dalam misi menghantar keperluan makanan kepada mgsa44 di sekitar Hulu Berang. Nasib tidak menyebelahi kami kerana kenderaan logistik APM dibawa 4rus yang cukup deras berhampiran Sungai Kg Lebak. Keperluan makanan, pakaian semua dibawa arus yang cukup der4s dan kenderaan logistik juga tidak dapat diselamatkan. Saya mohon maaf kerana gagal menghantar keperluan barangan untuk m4ngsa b4njir tadi. Jutaan terima kasih kepada penyelamat yang datang memberi bantuan kepada team kami,” katanya.

Sumber : HMETRO ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://greatdailynews.com/

Previous articleAnak Ayda Jebat menangis kuat masuk bilik hotel
Next article“Jauh Eh Lagu Ni Travel,” – [VIDEO] Trend Lagu Gatal Viral Lagi, Kini Sudah Sampai Ke Luar Negara

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here