Home Petua Tips Wanita Ini Ded4h Pes4kit Jemaah TabIigh Sempat Tulis Surat Kepada Jururawat

Wanita Ini Ded4h Pes4kit Jemaah TabIigh Sempat Tulis Surat Kepada Jururawat

464
0

” Pesak1t ni discharge petang tadi. Seorang tabIigh. Then before dia balik, dia selit surat ni celah-celah kertas kat kaunter wad dalam dan tak ada bagi tahu siapa-siapa pun.

Demikian perkongsian seorang petugas barisan hadapan (frontliners) yang kini bertungkus lumus merawat pesak1t C0V-l9 mendedahkan surat yang diberikan oleh s4lah seorang jemaah tabIigh.

Berkongsi kisahnya di laman Facebook, wanita bernama Zulaikha Zaki ini terharu dengan isi kandungan surat yang diberikan.

” Maybe dia tahu dia tak boleh sentuh or bagi kami apa-apa barang even kertas,” tulis Zulaikha.

Berikut kandungan surat yang ditulis oleh pesak1t terbabit yang ditulis di sekeping kertas.

” Assalamualaikum semua pejuang-pejuang yang kami sayangi sentiasa. Kami akan ingat peng0rbanan jih4d sebab pantau kesihatan kami selami kami berada di wad 26/ tingkat 5.

Selamanya anda semua pejuang, melayan kami dengan penuh kasih sayang.

” Tujuan saya tulis surat ini adalah nak share beberapa amalan untuk ‘pejuang-pejuang’ semua. Sebab kami kasihan dan sedih lihat peng0rbanan anda semua. Kami tahu anda letih dan bertarvng ny4wa untuk rawat kami.

” Anda pun ada keluarga yang nak diuruskan tapi anda tetap bagi senyuman kepada kami. Anda sembunyikan letih dan risau anda daripada kami.

” Kami doakan anda semua kuat dan bersemangat, untuk Allah dan Rasul. Sentiasa dalam rahmat Allah, diberi sihat afiah, dimudahkan segala urusan. Begitu juga buat keluarga anda semua. Allahumma amin.”, tulis pesak1t itu.

Selain itu Zulaikha turut berkongsi di mana pesak1t terbabit juga sempat meninggalkan ayat serta surah yang boleh diamalkan bagi menghindarkan dari dijangkiti oleh pnyak1t berb4haya.

” Amalan ulama kongsi kepada kami. Baca surah taghabun sampai habis, ayat 1-18 serta maknanya dan surah 64, juzuk 28 setiap pagi. Kalau sibuk cari masa free sebaiknya waktu pagi.

” Selawat 3 kali, Al-fatihah 3 kali, Al-ikhlas 3 kali, Hasbi Allah wani’malwakil 313 kali.

” Tutup dengan selawat 3 kali. Tiup ke dalam air dan minum. InsyaAllah Allah bagi sembih dan jaga kita semua. Wallaualam”, akhiri pesak1t terbabit.

Wanita ini juga memohon agar kec4man terhadap jemaah tabIigh dihentikan.

” Terharu… Jangan kec4m mereka. Dalam wad, mereka semua behave. Sangat dengar kata. Kita kec4m orang alim dalam kita tak sedar bila akhir zaman ni Allah tarik manusia yang golongan baik dan arif dengan ilmu agama dulu,” tulisnya lagi.

Entri yang ditulis oleh Zulaikha menjadi tular di laman sosial dengan mendapat lebih 10,000 perkongsian dan mendapat lebih 13,000 tanda suka.

Terdahulu, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan memutuskan untuk melanjutkan PKP sehingga 14 April 2020, di seluruh negara.

Sekadar info, Malaysia terpaksa akur selepas kes C0V-l9 kini mencecah 1,796 orang dengan 20 rekod kem4tian.

Pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan perkara yang boleh mencegah C0V-l9.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

 

Sumber : Zulaikha Zaki

Previous articleDua kampung di Johor dikenakan ‘perintah berkurung’ Kenaikan W4bak C0v 19 Mendadak
Next articleSudah Sembilan P0sitif, Di Istana Hanya Tinggal Saya Sekeluarga Dan Tiga Pembantu – Tunku Azizah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here