Home Petua Tips Jalan Sehel4i Sepingg4ng El4k B4njir, Si Ayah Gembira Bila Dit4war Naik Kereta

Jalan Sehel4i Sepingg4ng El4k B4njir, Si Ayah Gembira Bila Dit4war Naik Kereta

56
0

Susulan daripada banjir yang sudah melanda ibu negeri iaitu Kuala Lumpur dan selangor, ramai keluarga yang telah berpindah mula balik ke rumah masing2 memandangkan air sudah mula surut dan m4ngsa2 banjir sudah mula membersihkan rumah mereka.

Selain itu, usaha untuk menyelamatkan m4ngsa2 banjir yang masih lagi rumah mereka dinaiki air giat dijalankan secara berperingkat. Sekarang lebih ramai insan2 yang baik hati yang menghulurkan bantuan dari segi memberikan makanan dan ada juga menyediakan kenderaan balik ke rumah.

Antara individu yang menolong mereka2 yang tidak bernasib baik ini adalah Puan Aliyah yang di aplikasi Twitter telah memuatnaik video menolong mereka tang terkesan dengan banjir tersebut.

Kerana puan aliyah ini mempunyai kereta pacuan 4 roda, beliau dan suami menolong 1 keluarga yang telah berjalan dari Sek 19 ke Sek 4 Shah Alam. Agak jauh perjalanan mereka dengan hanya berjalan kaki.

Video:

Keluarga tersebut berjalan dengan sehelai sepinggang membuatkan puan aliyah kesian dan tumpangkan mereka. Apa yang meny4yat hati adalah melihat reaksi bapa mereka yang seolah2 gembira bila ditumpangkan kerana mungkin anak dan isterinya sudah penat berjalan dan lega bila ditumpangkan ke destinasi mereka.

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen memuji kemurahan hati puan aliyah yang sanggup menolong mereka dan menolong m4ngsa2 lain yang senasib dengan mereka.

Komen Netizen:

Sumber : Twetter

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : sinar viral

Previous articleTerkandas Di Kawasan Tanah Runtuh, Fizo Omar Sedih Tak Boleh Bantu Warga Emas & Bayi – ‘Ramai Terpaksa Keluar Dari Kereta Cari Tempat Selamat’
Next articleMesr4 Peg4ng Muk4 Ruhainies, Netizen Tanya Zul Ariffin Bukan Cakap Tak Nak S3ntuh Perempu4n Ke?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here