Kesetiaan ex-BF berhasil, gadis akhirnya sudi terima jadi suami – “Kalau bukan saya, dia takkan kahwin sampai bila-bila”

SESUNGGUHNYA jodoh itu rahsia Allah.

Setiap pertemuan dan perpisahan, semua itu adalah ketentuan tuhan.

Begitu juga dengan pasangan ini yang mana percintaan pernah putus di tengah jalan tetapi akhirnya ke jenjang pelamin.

Berkongsi pengalaman, pengantin perempuan, Nurul Maizatul Nisha Noor Azman berkata, tahun baharu 2022 diraikan dengan pernikahan mereka di Muar, Johor pada 2 Januari lalu.

kahwin dengan ex 3

Perkenalannya bersama suami, Muhammad Shamsul Fahmy Rosdi, 26, bermula sejak tingkatan tiga menerusi aplikasi sembang WeChat pada 2016.

“Selepas itu kami tak contact. Kami contact semula pada 2018 dan couple tapi hubungan kami tak panjang bila putus awal 2019.

“Kami kemudian tak berhubung sehingga pertengahan 2020, sampai dia dapat tahu saya dah bertunang dengan orang lain. Kasihan, dia kecewa,” katanya yang berusia 21 tahun kepada mStar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Bertunang pada awal Disember 2021.

Lebih mesra disapa Nisha, katanya, ikatan pertunangannya bagaimanapun tidak berpanjangan apabila putus pada akhir 2020.

“Dia (bekas kekasih) kemudian hubungi saya semula selepas saya putus tunang. Dia terus serius cakap nak halalkan saya.

“Pada mulanya saya tak yakin sebab masih tr4uma putus tunang sebab bekas tunang dulu seorang yang panas bar4n,” ujarnya yang berasal dari Muar, Johor.

kahwin dengan ex 2

Bernikah pada awal Januari 2022.

Menganggap kisah putus cinta sebagai ‘sejarah’, namun kerani itu mengakui suaminya seorang lelaki yang pendiam, penyabar dan setia.

“Dalam masa saya kenal dengan lelaki lain, dia tetap setia tunggu saya. Suami seorang yang tenang dan susah nak ada pasangan lain, tapi saya je yang tak nampak pengorbanan dia.

Kami dah banyak kali lost contact dan putus cinta. Tapi syukur Alhamdulillah, kami disatukan sebagai suami isteri

NURUL MAIZATUL NISHA NOOR AZMAN

“Kami bertunang awal bulan Disember 2021 dan awal tahun ini kami bernikah,” katanya sambil menambah suaminya merupakan seorang pemandu lori.

Bergelar isteri kepada ‘bekas kekasih’, Nisha yang turut mengusahakan bisnes secara kecil-kecilan tidak menyangka dengan jodoh yang telah ditakdirkan buat dirinya.

kahwin dengan ex 4

Pasangan ini kini menempuh alam rumah tangga.

“Macam tak percaya dia adalah jodoh saya sebab tak berapa yakin dengan dia dulu. Sebab dia pernah kata kalau tak kahwin dengan saya, dia tak akan kahwin sampai bila-bila.

“Apatah lagi sepanjang perkenalan, kami dah banyak kali lost contact dan putus cinta. Tapi syukur Alhamdulillah, kami disatukan sebagai suami isteri,” katanya.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.sinarviral.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*