Home Petua Tips Lagu ‘Hutang’ tiba-tiba trending g4ra-g4ra p4wang hujan MotoGP… Floor88 ranc4ng masuk p4saran...

Lagu ‘Hutang’ tiba-tiba trending g4ra-g4ra p4wang hujan MotoGP… Floor88 ranc4ng masuk p4saran Indonesia

57
0

KUMPULAN Floor88 terharu dan meluahkan rasa syukur apabila mengetahui lagu Hut4ng menjadi tular di media sosial dan menerima sambutan hebat pendengar di Indonesia.

Menurut salah seorang ahli kumpulan Floor88 iaitu Eric Fuzi, Hutang yang dilancarkan pada 2019 itu kembali menjadi siulan selepas trending di aplikasi TikTok gara-gara menjadi lagu latar kepada beberapa keratan video p4wang hujan di acara Motor GP Mandalika 2022, baru-baru ini.

“Lagu Hutang dah dua tahun tapi baru sekarang tembus ke Indonesia. Memandangkan sekarang ini zaman teknologi, dengan ada pelbagai aplikasi media sosial seperti TikTok sangat membantu menaikkan lagu ini.

“Apabila mengetahui lagu itu viral, ia seperti satu penghormatan terbesar kerana kita memang dah rancang lama masuk pasaran sana. Lama kami menunggu dan bersabar, Alhamdulillah akhirnya lagu itu diterima di Indonesia.

floor88 2

Lagu Hutang nyanyian kumpulan Floor88 jadi trending di TikTok.

“Mungkin lagu ini sangat dekat dengan mereka, penggunaan bahasa dan kesenian muzik itu menjadi tarikan. Secara tak langsung memberi pendedahan kepada mereka mengenai muzik Malaysia,

Untuk rekod Hutang versi remix menjadi trending di aplikasi TikTok dengan lebih 2.6 juta video menggunakan lagu tersebut.

InsyaAllah jika tak ada halangan kami merancang untuk mengadakan jelajah di negara itu dalam masa terdekat!

ZAI HAMZAH

AHLI KUMPULAN FLOOR88

Memandangkan ia mula menjadi sebutan, Floor88 merancang untuk mengadakan siri jelajah di negara berkenaan pada Ogos depan.

floor 3

Floor88 mahu bertemu peminat di Indonesia.

“Sejak lagu itu viral, memang ramai peminat di sana mahu kami datang untuk mempromosikan lagu berkenaan, malah jumlah viewer lagu itu juga meningkat mendadak di YouTube dan sekarang sudah lebih 81 juta tontonan.

“Ia umpama lagu ini baru dilancarkan di sana. Jadi kami rasa ini masa paling sesuai untuk kita bawa kumpulan ini ke Indonesia.

“InsyaAllah jika tak ada halangan kami merancang untuk meng4dakan jelajah di negara itu dalam masa terdekat. Doakan semoga kami dapat merealisasikan impian ini,” kata pencipta lagu iaitu Zai Hamzah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :mstar

Previous article“Semoga You Sentiasa N4mpak I Y4ng Paling Cantik Selamanya,” Nora Danish Buat Ucapan Sempena Wedding Anniversary
Next articleTak masuk mal4ikat kalau ada air ni, Sekali Alif Satar t4mpil ded4h sesuatu tentang air tin jenama HausBoom X Cheers

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here