Home Petua Tips Lelaki Ini Ded4h Kekayaan Sebenar Dimilik Neelofa, Buat Ramai TerbeIiak Biji Mata

Lelaki Ini Ded4h Kekayaan Sebenar Dimilik Neelofa, Buat Ramai TerbeIiak Biji Mata

64
0

Tahun lepas, kisah pernikahan Neelofa dan PU Haris telah menarik minat orang ramai sehingga trending di Twitter.

Namun selepas beberapa ketika gambar pernikahan itu tular di media sosial, orang ramai mula mempertikaikan majlis itu yang dikatakan tiada pnjarakan sosial.

Bagaimanapun pihak poIis dikatakan sudah mengambil keterangan penganjur penikahan serta pembantu peribadi Neelofa.

Dalam pada itu, seorang netizen mendedahkan sesuatu yang menjadi inspirasi buat kita iaitu kekayaan dimiliki oleh Neelofa. Berikut status yang dikongsi bagaiman Neelofa dapat mengumpul kekayaan tersebut

“Jumlah Aset Dimiliki Neelofa”

“Aku tak tertarik dengan neelofa nak kawin dengan ustaz, PU atau dato termasuk dato megah holding.

Tapi aset neelofa yang bernilai 67 juta usd menarik perhatian aku. 67 juta usd ni termasuk pendapatan, aset dan hartanah tau..

Sapa sangka baru umur baru 30 pendapatan dah kalah gaji perdana menteri. USD tahu tak? Bukan RM

Korang rasa berapa tax dia kena bayar dengan lhdn? Tapi kenapa neelofa ni tak pernah terpalit dengan isu di lhdn?.

Ada korang nampak dia kena panggil kena siasat.Siap jadi pengarah air asia lagi dulu walaupun tak pernah ada management kapal terbang dalam business dia hahaha

Apa yang neelofa buat tu dalam ilmu IQ financial robert kiyosaki kita panggil shareholder dan real unit trust.Sebab dia simpan duit dalam bentuk aset bukan simpan dalam bentuk duit

Sama macam cara syed mokhtar al bukhary pegang company MMC pegang DRB hicom.Padahal syed moktar menoreh pun tak pernah haha

Sebenarnya nak buat macam neelofa ni korang kena work for asset jek.Bukan simpan duit lama-lama

Baper banyak pahala neelofa ni kalau dari 67 juta usd tu dia tolak 2.5% dekat zakat.Berapa banyak pulak pelepasan cukai dia dapat dengan lhdn

Nak dapat pelepasan cukai sampai 100% ni korang kena buat declare cukai dulu.Buat akaunting bagi tahu belanja-belanja korang pada lhdn baru lah dapat banyak pelepasan cukai

“Korang akan dapat beli rumah percuma,kereta percuma,melancong percuma dapat iphone 12 pakai percuma.Apa nak lagi?

Kredit Muhammad Azrin

Walaaubagaimanpun, sejauh mana kebenaran dan dakwaan elaki ini, hanya Neelofa yang dapat menjawabnya

Ini Fakta Menarik Neelofa Yg Tak Ramai Tahu

Siapa tidak kenal dengan aktres Neelofa, seorang pelakon, pengacara, usahawan dan model iklan terkenal di Malaysia.

Dilahirkan pada 10 Februari 1989, di Pasir Mas, Kelantan, beliau merupakan anak ketiga daripada sembilan adik-beradik, dan mempunyai lima adik-beradik berlainan bapa.

Bapanya berketurunan Melayu, manakala ibunya, Noor Kartini Noor Mohamed pula berdarah kacukan Pakistan dan Arab.

Difahamkan namanya adalah bersempena dengan nama “Niloufar” yang membawa maksud bunga teratai, namun di kalangan keluarga dan teman rapat, beliau lebih mesra disapa dengan panggilan ‘Lofa’.

Selepas meraih pencapaian cemerlang dalam UPSR (ujian sekolah rendah) iaitu 5A, Neelofa menyambung pengajian di sekolah menengah, Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Langkawi, seterusnya mencapai semua A dalam kedua-dua peperiksaan, PMR mahupun SPM iaitu masing-masing 8A dan 10A.

Menuntut di pusat pengajian tinggi, beliau adalah pemegang Ijazah Sarjana Muda, Perdagangan Antarabangsa & Pemasaran, Kolej Universiti Sunway (kini Universiti Sunway) di Bandar Sunway, Selangor.

Ramai terpaksa akui betapa kuat aura pasangan ini, apatah lagi dengan status Neelofa yang bertaraf bintang dan popular.

Selain seorang jelitawan yang bertaraf jutawan, tidak ramai yang tahu siapa sebenarnya isteri kepada Haris Ismail ini.

Khas buat anda, berikut kami kongsikan bebrapa keping foto Neelofa sewaktu zaman persekolahannya.

Fakta menarik

1) Bapa kandung Neelofa, Mohd Noor telah bercrai dengan ibunya ketika dia masih kecil dan Neelofa telah dijaga ibunya yang menjadi ibu tunggal selama beberapa tahun.

Neelofa yang disapa Lofa di kalangan ahli keluarga, diilhamkan daripada nama “Niloufar” membawa maksud bunga teratai.

2) Sebagai pelajar, Neelofa dikenali sebagai seorang yang pintar kerana meraih lima A dalam UPSR, manakala sewaktu melanjutkan pengajian di sekolah menengah di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Langkawi, beliau mendapat 8A dalam PMR dan 10A dalam SPM.

3) Kecantikan Neelofa adalah semulajadi dan asli. Malah sejak zaman persekolahan kecantikannya jadi bualan pelajar-pelajar lelaki. Salah seorang bekas pelajar MRSM pernah mengakui perkara itu.

” Masa hari daftar belajar kat situ semua orang duk cakap-cakap ada junior lawa. Pergi tengok sendiri, memang lawa Neelofa tu”

Malah budak-budak ex MRSM ni siap berkongsi lagi kisah semasa Neelofa belajar di situ. Menurut mereka, Neelofa ni siap jadi sebutan ramai lagi oleh kerana kecantikannya.

4) Lulusan Ijazah Sarjana Muda, Perdagangan Antarabangsa & Pemasaran di Kolej Universiti Sunway (kini dikenali sebagai Universiti Sunway) di Bandar Sunway, Selangor.

5) Ketika darjah 6 Neelofa dilantik menjadi ketua pengawas. Beliau sering markah A dalam semua mata pelajaran. Adiknya, Atisha mendedahkan kakaknya itu pernah menangis apabila mendapat markah B.

6) Beliau ialah sepupu kepada cef selebriti, Adam Didam yang meninggI dnia pada 19 Mei 2019.

7) Sebelum menjuarai pertandingan Dewi Remaja 2009/2010 mengalahkan beberapa nama antaranya, Anzalna Nasir dan Izara Aishah, beliau bekerja sebagai peragawati sepenuh masa di mana pernah membintangi beberapa video muzik penyanyi tempatan popular, antaranya Awi Rafael dan Akim.

8) Menang pelbagai anugerah antaranya Pengacara TV Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-27, 28 dan 29, Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-29, Top Top MeleTOP (Wanita) di Anugerah MeleTOP Era ke-4 dan ke-5 dan banyak lagi.

9) Ketika berusia 26 tahun, Neelofa digelar jutawan muda apabila jenama tudungnya, Naelofar Hijab meraih jualan RM50 juta dan tersenarai dalam senarai Wanita Terkaya Asia Tenggara Bawah 30 Tahun majalah Forbes!

10) Pada April 2018, dalam episod rancangan MeleTOP kendaliannya, Neelofa mendedahkan beliau pernah tinggal berjiran dengan bomoh terkenal Mona Fandey semasa zaman kanak-kanaknya.

” Rumahnya (Mona Fandey) di Kelantan dekat dengan rumah keluarga saya. Saya ingat lagi keluarga kami pernah makan bersama keluarganya, malah turut mengambil gambar bersama-sama”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.malaysiatime.me/

Previous articleKomen ayat ‘sweet’ di Instagram, Fatin Afeefa ada apa-apa ke dengan bekas suami Nadia Brian?
Next articleSuami Dah Pesan Jangan Stress Masa Meng4ndung, Sekali Keluar Baby Muka Tak Puas Hati

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here