Home Petua Tips “Dia tetap cuba..” Isteri Cerita Keadaan Zack Taipan Slps lima thun Mengh!dap...

“Dia tetap cuba..” Isteri Cerita Keadaan Zack Taipan Slps lima thun Mengh!dap Angin Ahmar,apapun Zack Masih Ingin..

104
0

Zack Taipan merupakan seorang bekas pelakon lelaki Malaysia. Beliau terkenal dengan membawa watak gngstrnya di dalam drama dan filem. Beliau telah diserng angin ahmar pada 2016 dan tidak mampu lagi bekerja

Selepas lima tahun meng.hidap angin ahmar dan lum.puh bahagian kanan badan, pelakon Zack Taipan, 57, tetap menyimpan keinginan untuk kembali bekerja jika pulih semula suatu hari nanti.

Isterinya Siti Hajar Amaran berkata, semangat Zack atau nama sebenarnya Zulkifli Isa sangat kuat untuk terus menjaga kesihatannya sebaik mungkin.

“Alhamdulillah, keadaannya memang sihat-sihat saja sekarang. Walaupun pergerakannya ter.batas, dia tetap akan cuba sedaya-upaya menjalani kehidupan seharian dengan penuh semangat.

“Kalau dia rasa ada sa.kit-sa.kit, dia serta-merta akan maklumkan kepada kami. Dia juga mengambil makanan tambahan tertentu setiap hari untuk memastikan kesihatannya terus terjaga.

“Dia ada juga cakap mengenai keinginannya untuk kembali bekerja seandainya sihat semula suatu hari nanti. Dia tak cakaplah nak berlakon balik tapi memang nak bekerja semula,” katanya.

Disebabkan seran.gan angin ahmar, tangan dan kaki kanan Zack lum.puh sejak beberapa tahun lalu.

Siti Hajar berkata, suaminya ada juga menjalani rawatan fisi.oterapi sebelum ini.

“Sebenarnya dalam dua tahun juga dia jalani fisio.terapi namun, berhenti selepas dia tidak melihat perubahan nyata. Selepas itu, adalah buat ra.wa.tan seperti aku.puntur, urut dan terapi di rumah.

“Terbaru, anak nak bawa dia untuk jum.pa dok.tor sa.raf pula. Bagaimanapun, dia belum terbuka hati kerana mungkin tak nak susahkan kami sekeluarga.

“Namun, kami tidak henti memberi semangat kepadanya untuk cuba pelbagai usaha. Mana tahu, dia akan dapat kembali sihat juga suatu hari nanti,” katanya.

Dalam pada itu, Siti Hajar bersyukur suaminya ada menerima bantuan untuk perbelanjaan diri selepas tidak bekerja selain daripada keluarga.

Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ

Sumber : HM

Previous article“Terima Kasih Atas Penghinaan..” – Iqbal Akui Sudah Tawar Hati, Vida Menangis Apabila Sentuh Bab..
Next article“Cik B Ulang Sekali Lg S!ndir Sy..” – Iqbal Kongsi Vida Seperti Setuju Dgn Tindakan Cik B.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here