Home Petua Tips “Luaran Saja Nampak Okey, Hakikatnya Tidak,” – Tak Nak ‘Back To Back’...

“Luaran Saja Nampak Okey, Hakikatnya Tidak,” – Tak Nak ‘Back To Back’ Kerja, Janna Nick Utamakan Kesihatan Ment4l

57
0

Umum tahu, selebriti versatil Janna Nick berdepan dengan peny4kit Bip0lar Disorder dan pernah dua kali membuat percubaan membvnuh diri.

Perlahankan karier

Ketika ditemui OhBulan!, Janna nekad untuk memperlahankan karier seni bagi memberi fokus kepada kesihatan ment4lnya.

Saya memilih untuk memperlahankan kerjaya seni. Saya bukan kekwat cuma kena utamakan kesihatan ment4l.

Saya memilih untuk bergerak aktif di belakang tabir contohnya di bangku pengarah dan mewujudkan pengurusan artis di bawah jenama saya sendiri.

Kata pelakon berumur 27 tahun ini, dia tidak dapat membawa watak dengan baik kerana pil anti kemvrungan membuatkan dia kurang beremosi.

Susulan itu, kesihatan ment4l pemilik nama Nurul Jannah Muner makin tervk dan dia terp4ksa membuat keputusan untuk tidak terlalu bekerja keras bagi memastikan dia mengambil ubat secara konsisten.

Tugas sebagai pelakon memerlukan saya untuk mendalami watak yang diberikan sepenuh perasaan. Saya pernah berkongsi mengenai ubat anti kemvrungan ini yang mana membuatkan saya kurang berem0si.

Jadi, saya berhenti mengambilnya seketika kerana perlu menjiwai watak lakonan. Hal itu tidak dapat dilaksanakan dengan jayanya sekiranya saya mengambil ubat berkenaan. Kesannya membuatkan kesihatan saya makin tervk.

Sekarang ini saya betul-betul ikut nasihat doktor untuk ambil ubat tepat pada waktunya. Saya akan konsisten dan memilih untuk amalkan gaya hidup yang lebih sihat. Dah tak nak kerja ‘back to back’, kesihatan number satu.

Dalam pada itu, pelakon drama Melastik Ke Hatimu akui sedar dengan pemikiran segelintir individu yang memandang remeh dengan peny4kit ment4l.

Saya tahu ada pihak yang menganggap perkara ini sebagai bahan jenaka atau sekadar ‘content’, namun peny4kit ment4l ini bukanlah sesuatu yang boleh diambil mudah.

Luaran saja nampak okey, hakikatnya tidak. Hanya mereka yang mengalaminya saja tahu sama ada peny4kit ini berb4haya atau tidak.

Jadi, saya menyerahkan kepada mereka di luar sana untuk membuat penilaian tersendiri. Tahun ini saya memilih untuk mengutamakan kesihatan ment4l daripada melayan komen nakal netizen.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.sinarviral.kini.blog/

Previous articleBerkain Pelikat & Selipar, Tok Ram Lalu Di Karpet Merah GV8 Tarik Perhatian Wargamaya – “Dia Jadi Diri Sendiri, Sempoi”
Next articleNak Elak Soalan ‘Bila Nak Kahwin’ Di Musim Perayaan? Sewa Je Kekasih Dengan Harga RM155-RM15K

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here