Home Petua Tips Masuk HospitaI Dan Dit4han Wad Sehari, Ini Respon Ali XPDC Selepas Dikaitkan...

Masuk HospitaI Dan Dit4han Wad Sehari, Ini Respon Ali XPDC Selepas Dikaitkan Dijangkiti C0VlD-I9

1999
0

Ali atau nama sebenarnya Mohd Ali Ismail, bekas vokalis kumpulan XPDC meninggalkan kehidupan muzik rock yang penuh glamour untuk menjalani kehidupan yang boleh membantu beliau memahami erti kewujudan dirinya.

Namun penyanyi rock terkenal itu kini memiliki pandangan hidup berbeza dan sentiasa kagum dengan nilai-nilai yang terdapat dalam ajaran Islam dan sering dilihat mengikuti jemaah tabIigh keluar berdakwah hingga ke luar negara.

Justeru w4bak C0VlD-I9 yang sedang melanda negara ketika ini di mana sebilangan besar mangsanya terdiri dari jemaah tabIigh, nama Ali turut dikaitkan antara yang dijangk1ti virus itu.

Ia susulan beberapa sumber memberitahu melihat Ali dimasukkan ke sebuah hospital di Klang.

Ali mengaku memang dia masuk hspital

Bagaimanapun Ali menafikan dirinya dijangk1ti C0VlD-I9 serta menghadiri Ijtima TabIigh di Masjid Sri Petaling pada 28 Februari hingga 2 Mac lalu.

Ali mengakui ada ditahan di wad Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang selama sehari, baru-baru ini.

Bagaimanapun katanya dia dimasukkan ke hospital kerana mengalami keced3raan di tangan dan muka selepas disambar api ketika membakar sampah.

” Saya memang salah seorang jemaah tabIigh tetapi saya tidak ke perhimpunan itu pada tarikh berkenaan dan saya juga tidak ada kontak rapat dengan jemaah yang posit1f COVlD-I9.

” Orang sangka saya antara yang dijangk1ti menerusi cara kontak rapat dengan pesakit. Sedangkan saya sebenarnya mengalami sedikit kmlangan disambar api di tangan dan muka serta memerlukan rawatan di hospital.

” Saya mendapatkan rawatan di hospital itu dan ditahan di wad selama sehari. Disebabkan inilah cerita terbabit timbul,” katanya.

Menurutnya, dengan statusnya yang aktif menyertai tabIigh, masyarakat menyangka dia antara individu posit1f COVlD-I9 apabila dimasukkan ke hospital.

” Tak dinafikan, sekarang apabila ada orang tabIigh masuk hospital, orang tentu sangka itulah penyakitnya.
” Nak dijadikan cerita, kmlangan menimpa saya ini sama tarikh dengan kekecohan akibat w4bak COVlD-I9 di mana jemaah tabIigh diminta menjalani ujian saringan.

” Alhamdulillah, saya tidak dijangk1ti C0VlD-I9. Kmlangan yang menimpa saya bukanlah serius sangat dan insya-Allah boleh pulih,” katanya.

Ali mengharapkan semua peminat mendoakan yang terbaik buatnya.

” Saya bersangka baik dengan ujian Allah kerana percaya semuanya dah diaturkan. Saya reda dengan apa yang berlaku dan ketentuan Allah. Yang penting saya hanya kena bersabar dan solat kerana itu sebahagian daripada iman,” katanya.

Terdahulu, isteri Ali memuat naik kenyataan di Facebook menafikan suaminya dimasukkan ke hospital akibat posit1f C0VlD-I9.

Dalam pada itu, Ali atau nama sebenar Mohd Ali Ismail sudah berhijrah dengan giat mendalami ilmu agama lebih enam tahun lalu.

Sejak itu juga Ali mendedahkan ramai rakan dan peminat memanggil beliau dengan panggilan ustaz. Kata Ali yang juga bekas penyanyi Terra Rossa, panggilan ustaz itu terlalu bermakna dan sangat tinggi buatnya yang masih dalam proses belajar.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

 

Sumber : hmetro

Previous articleDatin Syahida Ded4hkan Kenapa Tuntvtan Cer4i Dibuat Kepada Ds Aliff Syukri
Next article“Netizen S4lah Faham Ni,” – Akhirnya Aliff Syukri Ded4h Juga ‘Masih Bahagia’, Perjelas Situasi Rumah Tangganya Kini

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here