Home Petua Tips “Memori Paling Indah Dalam Perkahwinan Kami,” – Mula Dari Iqra’, Mia Ahmad...

“Memori Paling Indah Dalam Perkahwinan Kami,” – Mula Dari Iqra’, Mia Ahmad & Suami Seronok Belajar Al-Quran Bersama

73
0

Pelakon, Mia Ahmad menyifatkan antara momen terindah didalam perkahwinannya apabila dia berkesempatan untuk bersama-sama mempelajari ilmu bacaan Al-Quran bersama suaminya yang juga merupakan pemain bola sepak Johor Darul Takzim (JDT), Izham Tarmizi.

Menurut Mia atau nama sebenarnya Samihah Ahmad Baderi, dia dan suami telah memutuskan untuk kembali belajar bermula daripada Iqra’ sebelum beralih kepada Al-Quran.

Katanya lagi, proses pembelajaran tersebut sememangnya amat menyeronokkan buat dirinya dan juga suami.

“Dua tahun yang lalu, selepas saya dan suami sama-sama mempelajari kelas Al-Quran.

“Post ini bukan untuk menunjuk-nunjuk kebaikan ya tapi just sharing journey kami bersama sempena bulan Al- Quran ini dan juga sebagai menghargai @kopiah_afik_ni dalam kesabaran dia mengajar kami berdua. Terima Kasih ustaz.

“And also saya just nak share tak pernah saya bayangkan kami akan ada moment berdua belajar Al-Quran bersama-sama. Walaupun dah boleh baca, kami mula dari iqra tau sebab tahu masih merangkak-rangkak nak membaca.

“Saya ni mudah terhibur jadi selalu la rasa nak tergelak bila turn suami baca,” tulisnya di Instagram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mia Ahmad (@mia.ahm4d)


Dalam pada itu, ibu kepada dua orang cahaya mata ini turut berharap agar kisahnya itu dapat menjadi inspirasi buat pasangan suami isteri di luar untuk sama-sama berusaha ke arah mencintai Al-Quran.

“Yang pasti ni lah memori paling terindah dalam perkahwinan kami, ya saya tau hangpa takmau tau pun. Just sharing hopefully dapat beri inspirasi kepada keluarga di luar sana untuk sama-sama kita menuju Jannatul Firdausi. Amin.

“Saya doakan kita semua dapat menjadi orang yang baru dan orang yang lebih baik selepas bulan Ramadhan ni InshaAllah,” jelasnya lagi.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen memberikan reaksi positif selain turut mendoakan semoga perkahwinan Mia dan Izham akan berkekalan hingga ke akhir hayat.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: MH

Previous article“Feel dia lain macam,” – [VIDEO] Ramai terhibur bila Che Ta ‘nyanyi’ lagu Ku Ikhlaskan
Next articleHantar Anak Masuk MRSM, Rita Rudaini K0ngsi Rasa Seb4k, Bangga – “Anak Dibesarkan Ibu Tungg4l Mel4ngkah Ke Depan”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here