Home Petua Tips “Ni mesti p4du ni” – Jangan Terk3jut, Ini Bah4n R4hsia Untuk Dapatkan...

“Ni mesti p4du ni” – Jangan Terk3jut, Ini Bah4n R4hsia Untuk Dapatkan Teh T4rik Berlem4k

70
0

Bila sebut teh tarik je mesti kita bayangkan rasa yang berlemak dan buih yang penuh atas cawan. Kalau dapat hirup petang-petang tu… perghhh memang best lah.

Sebenarnya korang tahu tak apa rahsia nak buat teh tarik yang berlemak? Haa.. ni min nak kongsi cara buat teh tarik yang gerenti berlemak guna bahan rahsia. Korang jangan terkejut bahan rahsia tu apa tau. Okay, sekarang ni korang tengok dulu video @danialalimin kat bawah ni.

Letak garam?

Min pun macam percaya-tak percaya. Tapi sebenarnya min ada dengar juga orang letak garam atau ajinomoto dalam teh tarik untuk rasa yang lebih kaw. Lepas tengok video ni ternyata itu bukan mitos tapi adalah hakikat sebenar dan rahsia teh tarik berlemak.

Yang ni min setuju. Sebenarnya nak bagi berlemak memang kena letak garam sikit, contohnya macam buat nasi lemak. Cuma bila masuk dalam teh tarik tu min baru tahu.

Ni mungkin kes terlupa dah letak garam ke belum. Letak garam dua kali memang masin lah jawabnya. Tengok video tu pun sikit je garam yang diletaknya.

Video:

Ini dilema ramai orang kat Malaysia. Bukan setakat makan je berlemak, sekali dengan air minum pun berlemak, memang bertambah-tambah lah lemak kita ni. 

Kalau macam ni boleh try nanti waktu buka puasa. Silap-silap minum teh tarik berlemak ni dah cukup tak payah makan benda lain. 

Korang yang belum try tu, min cadangkan untuk korang try. Eksperimen sikit dekat dapur tu, silap-silap boleh buka kedai minum pulak nanti kalau dah jumpa resepi yang tepat.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://lobakmerah.com/

Previous article“Boleh Tak Nak Post Apa-Apa Dekat IG Ke, Twitter Ke, Pakai 0tak Sikit?” – Mira Filzah
Next article3 Foto Dato Vida Masa Zaman Muda Yang Sangat Jelita

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here