Home Petua Tips Pernah bergurau nak jadi ‘extra’ dalam drama ‘Gerak Khas’, polis viral Soffwany...

Pernah bergurau nak jadi ‘extra’ dalam drama ‘Gerak Khas’, polis viral Soffwany tak sangka Yusof Haslam suruh berlakon dengan suami

80
0

ANGGOTA polis yang pernah viral, Soffwany Yusoff tidak menyangka gurauannya kepada pengarah dan penerbit Datuk Yusof Haslam untuk berlakon dalam drama bersiri Gerak Khas Undercover akhirnya menjadi kenyataan.

Isteri kepada pelakon Raja Afiq ini berkata, dia yang selalu mengikuti suaminya ke set penggambaran drama tersebut juga terkejut ditawarkan watak besar iaitu Detektif Wani.

“Saya ambil cuti panjang dan pada waktu itu banyak teman suami ke set penggambaran Gerak Khas Undercover. Mula-mula saya bergurau je dengan Datuk Yusof Haslam.

Screen Shot 2021-12-16 at 9.59.31 PM

Soffwany gementar pertama kali masuk set penggambaran.

“Saya cakap pada dia kalau ada extra boleh tak saya nak masuk? Lepas tu Datuk macam impress, dia kata… lah, kau minat berlakon ke? Kenapa tak bagi tahu awal?

“Saya fikir dia bergurau je, selang beberapa hari pihak produksi telefon suami dan beritahu suruh saya bawa uniform polis dan gambar passport.

“Ingatkan dapat watak kecil-kecil sahaja, sekali masuk jadi watak polis Detektif Wani,” katanya kepada mStar.

Sebenarnya saya masih dalam tempoh bercuti panjang, memang tak ganggu tugas.

SOFFWANY YUSOFF

PENYANYI

Soffwany atau nama sebenarnya Fairuzziha Hazwany Mohamad Yusoff, 32, yang pernah viral gara-gara bersuara merdu ini mengakui agak gementar ketika pertama kali berada di set penggambaran.

Lebih-lebih lagi, dia perlu bergandingan dengan suami dan pelakon-pelakon hebat lain yang lebih berpengalaman.

“Rasa gementar dan gembira semuanya ada sebab drama Gerak Khas sudah dikenali ramai. Suami pula dah profesional dan saya ni baru nak berjinak dalam bidang lakonan.

“Selalu dekat rumah kita macam kawan-kawan, tetapi dalam drama ini watak kami bercinta. Tetap rasa malu-malu bila dalam skrip ada ayat mengorat, padahal dah jadi suami isteri,” katanya.

119938013_2756388314630435_4118767442904892946_nPasangan ini digandingkan bersama drama Gerak Khas Undercover.

Sementara itu, Soffwany memberitahu sesi pengammbaran drama itu tidak mengganggu kerjayanya sebagai salah seorang anggota Pasukan Gerakan Udara Polis Diraja Malaysia (PDRM).

“Sebenarnya saya masih dalam tempoh bercuti panjang, memang tak ganggu tugas. Sebab cerita ini tentang polis juga, jadi tidak mengapalah.

“Kalau cerita lain mungkin agak susah sedikit,” ujarnya.

Untuk rekod, penyanyi Nafas Cinta ini juga merupakan salah seorang bekas peserta program realiti Suara Viral 2020.

Soffwany mendirikan rumah tangga dengan Raja Afiq, 27, pada 19 September tahun lalu di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam, Selangor.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : mStar

Previous article“Meena Tak Ikut Ke?” – Netizen Persoal Kenapa Aliff Syukri Tak Bawa Anak Angk4tnya, Ameena Mak4n Ang1n
Next article“Alhamdulillah, Saya Pregn4nt Lagi..,” Che Ta Muat Naik Gmbar Pregn4ncy T3st Pos1tive Jadi Tanda Tanya Ramai

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here