Home Petua Tips ‘Dah Tentu Rindu Nak Peluk Anak’ Demi Keselamatan Anak,Doktor Ini Terpaksa Lepaskan...

‘Dah Tentu Rindu Nak Peluk Anak’ Demi Keselamatan Anak,Doktor Ini Terpaksa Lepaskan Rindu Dari Jauh

323
0

Seorang doktor yang bertugas merawat pes4kit C0v-19 hanya mampu melepaskan rindu kepada dua anaknya dari jauh kerana bimbang mereka akan dij4ngkiti virvs yang sama.

Menurut sepupu doktor itu yang dikenali sebagai Ahmad Effendy Zailanudin, dia turut terkesan melihat keadaan itu lebih-lebih lagi dia juga merupakan seorang ayah dan tahu bagaimana perasaannya apabila berjauhan dengan anak-anak.

“Aku terkesan bila tengok gambar ni. Apa perasaan dia.. Perasaan anak-anak dia. Dah tentu dia pun rindu nak peluk anak-anak. Tapi apa yang boleh dibuat, terpaksa menatap anak-anak dari jauh,” katanya.

“Aku terkesan bila tengok gambar ni. Apa perasaan dia.. Perasaan anak-anak dia. Dah tentu dia pun rindu nak peluk anak-anak. Tapi apa yang boleh dibuat, terpaksa menatap anak-anak dari jauh,” katanya.

 

 

Sehubungan itu, Ahmad Effendy menyeru orang ramai supaya mengikut setiap arahan yang dikeluarkan pihak berkuasa termasuk Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekaligus mengekang penularan C0v-19.

“Buat rakan-rakan FB, tolonglah. Ikut apa arahan yang dikeluarkan. Fikirkanlah perasaan orang lain. Kita bersyukur sebab boleh duduk dengan keluarga di rumah. Main dengan anak-anak.

“Tapi mereka terpaksa berk0rban. Dedahkan diri mereka kepada risiko. Hanya untuk pastikan semua yang disyaki atau p0sitif menerima rawatan yang sepatutnya,” katanya.

Sementara itu, netizen sebak melihat momen dua tiga beranak itu sambil menitipkan doa buat keluarga tersebut dan para frontliners agar diberikan kekuatan untuk terus menghadapi dugaan ini.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : kulihatlangitbiru

Previous articleDoktor k0rban kesembilan C0v-19
Next articleAlha Alfa sah bercer4i selepas enam bulan berkahwin – “Saya lepaskan dia, tak nak dia kemurvngan dan stres”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here