Home Petua Tips “Saya Dilemp4r Begitu Banyak Fitn4h, Dibvli Secara Siber” – Vivy Yusof Kenang...

“Saya Dilemp4r Begitu Banyak Fitn4h, Dibvli Secara Siber” – Vivy Yusof Kenang Suka Dvka 2 Tahun Kebelakangan Di Mekah

93
0

Usahawan selebriti popular, Vivy Yusof kini sedang mengerjakan umrah dengan suaminya. Hal ini dapat dilihat menerusi rantaian perkongsiannya menerusi Instagram sejak beberapa hari lalu.

Menerusi sebuah hantaran, Vivy mengimbau kembali kenangan ketika mengikuti ibu dan bapanya sama-sama mengerjakan umrah sewaktu dia masih lagi kecil. Dalam hantaran sama, Vivy berkongsi bagaimana dirinya merasai suasana yang tenang ketika berada di sana, selain membutirkan cab4ran yang dilalui sejak dua tahun kebelakangan.

“Semasa saya kecil, ibu bapa saya membawa saya ke Mekah dan saya akan melihat ibu men4ngis ketika solat di masjid ini (Masjidil H4ram). Saya masih ingat yang saya berfikir: “Kenapa dia men4ngis, dia ok ke?”

“Nah, saya, seorang dewasa kini men4ngis melihat Kaabah. Ada sesuatu tentang keberadaan saya di sini yang menyentuh saya secara mendalam. Ia merupakan satu kontras yang luar biasa – ia begitu sesak di sini, namun kamu merasakan seolah-olah hanya kamu dan Allah SWT sahaja.

“Sini panas, tapi dalam diri berasa sejuk. Kamu sangat asing di sini, namun terasa bagaikan berada di rumah sendiri. Begitu ramai umat Islam dari seluruh dunia dengan bahasa dan budaya yang berbeza, namun kita semua nampaknya memahami antara satu sama lain di sini. Kami bersatu dalam doa, dan selama beberapa minit itu, semuanya senyap. Ia satu pengalaman yang sangat indah untuk dialami,” katanya menerusi kapsyen Instagram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof)


Vivy menjelaskan, setiap muslim pasti memahami perasaan tatkala melihat kain hitam di antara dua tiang masjid berkenaan. Tambah Vivy, semakin dekat jarak dirinya dengan Kaabah, semakin seb4k dirinya ketika itu.

“Kamu akan mendapat kesempatan untuk merenung, bertaubat, meminta bimbingan. Saya berdoa untuk semua keinginan hati saya dan saya tidak mampu berhenti men4ngis. Dua tahun terakhir ini begitu sulit dengan survival kesihatan daripada C0VlDl9, bisnes dan kehidupan secara umum.

“Selain itu, saya dilempar begitu banyak fitn4h, dibvli secara siber, dan lvka pribadi yang hanya saya alami secara diam-diam. Orang ramai dan netizen yang telah meny4kiti saya secara mendalam, saya tidak pernah melawan. Saya tetap kuat, tetapi sebagai manusia, kamu pasti terasa hati.

“Ini merupakan kesempatan saya untuk t4ngiskan semuanya, tetapi hanya kepada Tuhan. Air mata saya untuk Dia. Saya akan pulang lebih kuat dengan lega bahwa saya telah menyerahkan semuanya kepada Nya,” tulisnya lagi.

Dalam pada itu, Vivy turut berkongsi yang dia mendoakan supaya doa-doa pengikut Instagramnya dimakbulkan dan segala d0sa-d0sa dihapuskan oleh Allah SWT.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: Gempak

Previous articleDuit Dalam Bank Tinggal RM250 Saja!, AC Mizal Ded4h Pernah Makan Tisu Bersama Kuah Roti Canai
Next article“Pernah Diket4wakan, Dih1na Mal4h Ada Anggap Kami Akan Bercer4i,” – Wawa Zainal Terken4ng Balik Saat Awal Bina Bisnes

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here