Home Petua Tips “Kita Baik Ramai Orang Sayang” – Arwh Abam Bocey

“Kita Baik Ramai Orang Sayang” – Arwh Abam Bocey

291
0

ISNIN lalu industri seni berduka dengan pemergian pelakon dan pelawak, Allahyarham Syed Umar Mukhtar Syed Mohd Ridzuan, 32, atau lebih dikenali sebagai Abam Bocey.

Allahyarham meningg4l dvnia selepas dua hari mengalami demm pnas dan dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Sungai Pusu, Gombak.

Walaupun sudah lebih lebih seminggu meningg4l dunia namun kebaikan Allahyarham ketika hayatnya masih diperkatakan dan menyentuh hati seluruh peminat hiburan tanah air.

Namanya tidak lekang daripada bibir orang ramai termasuk Merak Jalanan.

 

Ramai memberi penghormatan pada arwh

Tiada siapa menyangka, di sebalik pemergian Allahyarham merungkai rahsia bahawa Abam sentiasa bersedekah kepada anak yatim dan membantu mereka yang memerlukan selain sangat mengutamakan keluarganya serta disenangi ramai orang.

Sikap dan peribadi Allahyarham semasa hayatnya turut diakui oleh ibunya, Sabariah Arshad yang menyifatkan anaknya anaknya seorang yang amat bertanggungjawab terhadap keluarga.

Jika seseorang itu melakukan amal dengan ikhlas kerana ALLAH SWT, ganjaran pahala dan darjat seseorang itu akan diangkat serta dikenang sehingga akhir hayatnya.

Abam sendiri tidak pernah menghebohkan segala kebaikan yang beliau lakukan, sebaliknya hanya terbongkar selepas arwah meninggal dunia.

Berapa ramai dalam kalangan kita yang boleh mengambil iktibar?

 

Hari ini kata-kata Allahyarham telah terbukti iaitu “Kita baik ramai orang sayang”.

 

Merak Jalanan mengakui berasa cemburu dengan kem4tian Allahyarham. Bayangkan berduyun-duyun tetamu hadir menziarahi dan solat untuk jenzahnya.

Apabila kita baik dengan orang, ramai orang yang akan sayang dengan kita seperti mana Allahyarham berbuat baik semasa hayatnya.

Abam bukan pemimpin politik dan bukan juga agamawan. Namun di pengakhiran hidupnya ALLAH anugerahkan nikmat

kem4tian yang sangat dicemburui iaitu husnul khatimah.

Pusaranya juga tidak pvtus-pvtus dikunjungi.

Merak Jalanan harap kita dapat mencontohi Allahyarham. Sama-sama kita doakan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : sinarharian

Previous articleNeelofa Sedang Cari Rumah Di Jakarta, Apabila Tinggalkan Rancangan Melet0p Rupanya Neelofa Buat Sesuatu Di Indonesia
Next articleRupanya Abam Pernah Cakap, ‘Kau Duduk Jer Dgn Aku Sementara Tunggu Stabil’. Fad Akhirnya Dedah Satu Kisah Lama

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here