Home Petua Tips Nampaknya Ada Kelonggaran Dah Dalam PKP? Sekali Faizal Tahir Masuk Campur

Nampaknya Ada Kelonggaran Dah Dalam PKP? Sekali Faizal Tahir Masuk Campur

290
0

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin mengumumkan kerajaan akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bermula 4 Mei. Faizal Tahir bagaimanapun meluahkan kegusarannya berhubung pengumuman tersebut atas beberapa faktor.

Masih tak ada v4ksin, ub4t

Menurut penyanyi Mr Ragaman ini, sebelum ini dia seorang berpandangan positif ke hadapan, namun bagi berita yang diumumkan Perdana Menteri berkenaan, dia bagaimanapun lebih pesimis dan kurang pasti dengan keputusan itu.

Tambahnya lagi, setakat ini masih tiada penawar bagi wab4k berkenaan.

Langsung tiada v4ksin ataupun ub4t untuk meraw4t wab4k yang memberi kesan seluruh dunia itu.

Faizal juga turut mengutarakan sekurangnya negara mencatatkan sifar kem4tian dalam seminggu atau kes menurun kepada 60%, barulah pengumuman sebegitu mungkin boleh dibuat.

Musvh tak nampak di mata

Faizal juga menerangkan, apa yang sedang diper4ngi ketika ini adalah musvh yang tidak dapat dilihat atau dirasa kehadirannya.

Sesuatu anc4man disifatkan sebagai halimunan yang boleh membawa m4ut. Ujarnya, mengakui diri bukan pakar dalam bidang ini, namun pada pandangannya keputusan perlu dipertimbangkan dari segi logik akal.

Belajar dari sejarah

Faizal turut berkongsi infografik pandemik selsema melanda Sepanyol pada 1918. Wabak itu melarat selama 2 tahun dengan 3 fasa. Majoriti kem4tian berlaku pada fasa kedua kerana rakyat terlalu cepat meraikan kebebasan dari kuar4ntin dan penjar4kan sosial sehingga mer4gut lebih puluhan juta ny4wa.

Disokong rakan artis, netizen

kredit Faizal Tahir

 

Previous articleSED1H, Ayah Dah Bebas C0V1D-19, 2 Hari Tunggu Anak Jemput Akhirnya MEN1NGGAL Di Hospital
Next articleCOVID-19: Malaysia catat 1 kem4tian hari ini tapi mempunyai latar belakang yg jarang disebut olh KP

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here