Home Petua Tips “Serah Semua Simpanannya Yang Berjumlah RM220,” – Anak Vivy Yusof Sanggup Keluarkan...

“Serah Semua Simpanannya Yang Berjumlah RM220,” – Anak Vivy Yusof Sanggup Keluarkan Duit Sendiri Untuk Hulurkan Bantuan Kepada M4ngsa Banjir

72
0

Kejadian benc4na banjir yang berlaku di Malaysia telah mendapat perhatian pelbagai lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama dalam menghulurkan bantuan kepada m4ngsa terlibat.

Tragedi tersebut turut memberi kesan kepada usahawan e-dagang yang juga pemilik FashionValet Datin Vivy Yusof yang berkongsi sebuah hantaran di laman Instagram miliknya memberitahu anak perempuannya yang berusia enam tahun telah menghulurkan duit simpanan untuk diberikan kepada m4ngsa banjir.

Menerusi perkongsian tersebut, Vivy memaklumkan dia sering berkongsi pelbagai perkara kepada anak-anaknya termasuklah kejadian benc4na banjir yang telah melanda negara dengan menunjukkan video situasi terkini.

“Setelah menyaksikan video tersebut, Mariam telah menyerahkan kesemua wang simpanannya yang berjumlah RM220 kepada saya untuk disalurkan kepada m4ngsa banjir.

“Wang tersebut hasil simpanannya untuk membeli mainan,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof)


Tambah Vivy, anaknya sempat memberitahu bahawa mereka (m4ngsa banjir) lebih memerlukan sumbangan tersebut berbanding dirinya.

Jelasnya, dia berasa puas setelah melihat tindakan anaknya itu dan berasa bangga kerana meletakkan nilai kemanusian lebih tinggi daripada mainan yang ingin dibelinya.

Rata-rata orang ramai yang melihat hantaran tersebut turut memuji tindakan anaknya itu.

Komen netizen:

Sumber: Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.sinarviral.kini.blog/

Previous articleRis4u tem4n lelaki dig0da ketika bertug4s, wanita s4nggup ‘video call’ sep4njang 12 jam syif kerja
Next article“Pakai Baju Putih Habis La Kena Lumpur,” – Nabila Razali Cuci Rumah M4ngsa Banjir, Netizen Fokus Dengan Penampilan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here