Home Petua Tips “Kami Sekeluarga Tertekn” Setelah Tvlar Akhirnya Suami Kepada Wanita Yang Suruh Ustazzah...

“Kami Sekeluarga Tertekn” Setelah Tvlar Akhirnya Suami Kepada Wanita Yang Suruh Ustazzah Merngkak Tampil Buka Mulut

190
0

Sebelum ini warga maya digemp4rkan dengan rakaman yang memaparkan seorang ustazah dipaksa merngkak mengelilingi bilik darjah oleh seorang ibu.

Dilaporkan, tindakan biadb itu susulan rasa tidak puas hati wanita berkenaan selepas anaknya didnda oleh guru agama tersebut.

Rakaman itu mencetvskan reaksi pelbagai daripada netizen, dengan rata-ratanya meluahkan rasa kecewa dan mrah kerana menyifatkan tindakan tersebut sebagai satu penghin4an kepada seorang pendidik.

Malah, seorang peguam turut tampil menawarkan khidmat guaman percuma kepada guru agama berkenaan.

Namun, isu tersebut sudah diselesaikan oleh kedua-dua pihak apabila wanita berkenaan tampil memohon maaf kepada guru berkenaan.

Perkhabaran tersebut dikongsi di Facebook Bagan Datuk Kini apabila menyatakan pertemuan mereka berlangsung di Madrasah Ad Diniah Islami4h tersebut.

” Permohonan maaf telah dibuat dan mohon vdeo kjadian tersebut tidak ditvlarkan bagi kebaikan kedua belah pihak.

” Semoga kjadian ini menjadi pengajaran, pedoman serta teladan kepada pihak ibu bapa, murid dan pihak sekolah,” tulisnya pantas menarik perhatian ramai.

“Kami sekeluarga tertekan dengan pelbagai fiitn4h dan tvduhan tidak benar mengenai kjadian itu.

Saya rayu hentikan sebar gambar isteri saya. Semuanya dah selesai”

Itu luahan suami kepada wanita yang dikaitkan dengan penyebaran vdeo menunjukkan seorang usstazzah merngkak di dalam kelas baru-baru ini.

Katanya, pertemuan bersama usstazzah tersebut telah dibuat dan perkara tersebut sudah diselesaikan dengan cara baik. Dia yang enggan dikenali berkata, kjadian dalam vdeo tersebut berlaku minggu lalu, namun baru ditvlarkan.

” Saya dan isteri sudah membuat laporan kepada pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) tentang buIi siber yang dikenakan ke atas kami sekeluarga,”

Suami wanita terbabit memberitahu kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya dalam lawatan bersama Yang Dipertua Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Bagan Datuk, Ezatul Farita Rohawi di Sungai Sumun di sini hari ini.

Menurut beliau, semua pihak tidak perlu mengervhkan keadaan dan serahkan kepada pihak berkuasa untuk menentukan sebarang tndakan.

Sementara itu, usstazzah berkenaan yang dihubungi media menjelaskan perkara tersebut telah selesai. Beliau bagaimanapun enggan mengulas tentang kjadian tersebut.

Dalam pada itu, Pengarah Jabatan Agama Isl4m Perak (JAIPk), Datuk Mohd Yusop Husin berkata, kjadian yang berlaku di sebuah sekolah ag4ma rakyat di Parit 15, Sungai Sumun di sini sudah pun diambil tndakan.

Katanya, kedua-dua pihak sudah pun mengambil jalan damai dan menghentikan isu berkenaan.

” Jadi saya minta semua pihak hentikan sebarang penyebaran vdeo, gambar dan maklumat tidak sahih tentang kjadian itu.

” Pihak JAIPk sudah pun mengambil tindakan sewajarnya berkaitan kjadian tersebut,” katanya.

Meskipun ramai lega dengan permohonan maaf dari wanita tersebut, namun ada netizen berharap agar usstazzah mengambil tndakan undang-undang bagi membersihkan maru4hnya dari terus terc4Iar.

” Amin, perasaan ibukan, tak sanggup tengok anak kena mrah,” kata Fakhriyatul Azwa.

Sham Shamngah berkata, ” Lain kali kalau nak ambil apa-apa tindakan biar berfikir dulu.

Jangan buat keputusan melulu sebabnya bila mrah ada orang ketiga kat dengan kita. Tu sebab ALLAH bagi kita 0tak.

” Apa-apa pun kalau anak tu mengadu kat kita. Jumpa dulu cikgu tu tanya apa yang terjadi.

Betul ke tidak. Jangan percaya cakap anak-anak tambahan budak kecil. Siasat dulu,” jelasnya lagi.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

 

Sumber : sinarharian

Previous articleLabelkan Arwh Sudirman Penyanyi Nomb satu,Noraniza Idris Dikec4m Mcm S1ndir Siti Nurhaliza -‘Saya Berhak Tulis Apa Saja”
Next article“Nabil Yg Selalu Hyper Pun Tak Blh Caatch Up Dgn Energi Kak Lina” Muncul Live Di Melet0p,Ramai Setuju Elly Jd Hos Kekal

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here