Home Petua Tips Suami S4nggup Red4h B4njir & Jalan Kaki 20km, Cari Bini Ters4ngkut Di...

Suami S4nggup Red4h B4njir & Jalan Kaki 20km, Cari Bini Ters4ngkut Di Bus St0p

65
0

Sejak 2 hari lepas pelbagai dugaan, cabaran yang dihadapi oleh mangsa banjir di Kuala Lumpur dan Selangor yang sememangnya tervk dilanda banjir besar. Setelah 50 tahun tidak dilanda banjir besar, pada 18 Disember merupakan tarikh keramat yang diingati oleh penduduk Kuala Lumpur dan Selangor.

Disebabkan banjir yang menenggelamkan banyak rumah dan banyak jalan2 utama yang ditutup telah dinaiki air, ramai orang yang telah terperangkap di jalan dan tidak boleh balik ke destinasi masing2. Bukan sahaja tidak boleh balik tetapi terpisah dengan orang yang tersayang masing2.

Begitulah satu kisah banjir yang telah diceritakan oleh seorang pengguna di Tik Tok yang dikenali sebagai @gadislesungbatu yang juga menghadapi situasi yang sama iaitu terperangkap tidak boleh balik ke rumah kerana jalan2 utama telah ditutup akib4t dinaiki air.

Disebabkan itu, suaminya yang telah berjalan sepanjang 20 km melintasi tempat2 yang dinaiki air semata2 untuk mencari isterinya itu, setelah berjumpa, isterinya itu tergamam akib4t terlalu terharu kerana suami sanggup berjalan 20 km untuk mencari isterinya yang tidak dapat dihubungi setelah telefon kehabisan bateri.

Video:

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen yang memuji suaminya yang sanggu berjalan jauh untuk mencari isterinya dan netizen juga mengucapkan tahniah kepada dirinya kerana diberikan seorang suami yang sangat baik dan bertanggungjawab.

Komen Netizen:

Sumber : Tiktok

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : sinar viral

Previous articleMesr4 Peg4ng Muk4 Ruhainies, Netizen Tanya Zul Ariffin Bukan Cakap Tak Nak S3ntuh Perempu4n Ke?
Next articlePeniaga bundle sedekah pakaian, seb4k kedai belum buka m4ngsa banjir dah tunggu depan pintu nak tukar baju basah – “Ada yang bawa duit RM10’’

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here