Home Petua Tips Penduduk Naik H4ntu Baling Batu Pada Petugas Ambulans,Suruh Gali Semula Kvbur Pesakit...

Penduduk Naik H4ntu Baling Batu Pada Petugas Ambulans,Suruh Gali Semula Kvbur Pesakit C0v l9 Tanam Tempat Lain

483
0

Sebelum ini vral di media sosial mengenai satu vide0 yang memaparkan penduduk di satu perkampungan di Ind0nesia telah ‘naik h4ntu’ dan bertindak di luar kawalan dengan mengh4lau ambulans kerana tidak mahu jen4zah pesakit c0v1d-19 itu menjngkiti mereka.

Namun kali ini lain pula ceritanya apabila jen4zah seorang pesakit C0v1d-19 yang baru sahaja dikebvmikan telah digali semula dan perlu dipindahkan ke tanah perkvburan lain setelah pem4kamannya itu mendapat tentangan heb4t daripada penduduk kampung.

Kena lemp4r dengan batu

 

Menerusi video tersebut, penduduk kampung juga dengan sengaja telah meletakkan kenderaan mereka di jalan semata-mata untuk mengh4lang laluan ambulans.

Lebih menyed1hkan apabila sekumpulan penduduk kampung ini tergamak melemp4rkan batu ke arah petugas ambulans tersebut.
Difahamkan, tindakan agresif tersebut adalah disebabkan mereka bimbang dijngkiti wbak berkenaan.

G4li kvbur, tukar lokasi pem4kaman

Menerusi laporan Komp4s, satu kejadian baru yang telah berlaku di negara Ind0nesia ini apabila jen4zah seorang pesakit c0v1d-19 lain yang telah dikebvmikan di tanah prkvburan di perkampungan di Jawa Tengah telah digali semula.

Menurut sumber, kejadian ini berlaku kerana penduduk di kampung berkenaan menentang seker4s-ker4snya terhadap pem4kaman tersebut kerana bimbang dengan penvlaran wbak m4ut itu.

Lebih mengejvtkan apabila pem4kaman itu mendapat tentangan daripada penduduk kampung dari 3 lokasi berlainan sehingga ada di antara mereka yang mengatakan bahawa tanah perkvburan di kawasan terbabit sudah penuh dan tidak boleh memuatkan jenzah pesakit c0v1d-19 itu.

Mereka juga dikatakan langsung tidak membantu dalam menguruskan jen4zah.

Menurut Datuk Bandar Banyumas, Achmad Husein berkata, pihaknya terpaksa akur dengan kehendak penduduk kampung dengan memindahkan jen4zah tersebut ke lokasi lain.

Tambah Achmad yang turut membantu pemak4man tersebut percaya bahawa jen4zah terbabit tidak memb4hayakan kesihatan mereka.

Itu s4lah faham. Bahkan saya sendiri berada di dekat ker4nda berkenaan. Saya berani. V1rus itu adanya pada orang hidup, bukan orang yang sudah m4ti. Lihat foto itu, saya pun tolong menggali.

Difahamkan, urusan pengebum1an jen4zah pesakit c0v1d-19 itu telah selesai tetapi mereka tidak memberitahu di mana lokasi jen4zah itu disemadikan.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : kompas via ohbulan.com

Previous article‘D4rah Terasa Berhenti Mengalir Dan Terus Terduduk’- Doktor Terkejut Pesakit Yang Dirawat Rupanya P0sitif C0v1d-19
Next article“Sepatutnya aku suamimu” – Bercinta Sampai 6 Tahun, Lelaki Meratap Tengok Teman Wanita Nikah Dengan Orang Lain

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here