Home Petua Tips Kurang 24 jam Eka Sharif (AF9) Nak Nik4h, Majlis Terpksa DibataIkan, Makanan...

Kurang 24 jam Eka Sharif (AF9) Nak Nik4h, Majlis Terpksa DibataIkan, Makanan Katering Terpksa Disedekah.Semua Gara2 Ini

218
0

PENYANYI Eka Sharif terpksa membatalkan majlis perkhwinan yang sepatutnya diadakan pada Sabtu selepas ibu saudara disahkan p0sitif C0v1d-19.

“Sewaktu saya sedang menjalani raptai siang tadi, saya dapat panggilan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memaklumkan makcik saya disahkan p0sitif C0v1d-19 selepas membuat pemeriksaan di hospital.

“Dia tak mengalami apa-apa simptom. Dia buat ujian C0v1d-19 pun sebab dia perlu menjalani pembedahan f1broid,” katanya kepada mStar pada Jumaat.

Eka terpksa batalkan pern1kahan selepas mendapat panggilan dari KKM berkenaan ibu saudaranya yang disahkan p0sitif C0v1d-19.

Menurut Eka, kali terakhir dia berjumpa ibu saudaranya pada Selasa lalu di sebuah butik yang menata rias Eka untuk berbincang tentang majlis tersebut.

Eka dan bakal suaminya iaitu Nazrulnaim membuat keputusan untuk membatalkan majlis berkenaan selepas mendapat nasihat daripada KKM.

“Kali terakhir saya berjumpa dengan makcik saya adalah pada Selasa di sebuah butik untuk berbincang mengenai majlis saya.
“Sebaik sahaja saya dapat berita itu, kami pun buat keputusan untuk tangguhkan majlis kami,” ujarnya.

Ini kali kedua saya terpksa tunda majlis perkhwinan saya.

EKA SHARIF

PENYANYI

Tambah Eka, dia yang sepatutnya melangsungkan pernikahan pada pukul 10 pagi Sabtu terpksa menggunakan masa itu untuk ke klinik dan membuat pemeriksaan C0v1d-19. Majlis resepsi sepatutnya dijadualkan pada sebelah malam hari yang sama di Royale Place Skyview, Cyberjaya.

Kad jemputan untuk tetamu termasuk rakan media sudah dihantar.

Menurut Eka, sebelum ini majlis pernikahan tersebut turut ditund4 berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Sepatutnya, kami melangsungkan pernikahan pada pagi 10 pagi esok (Sabtu)… tapi selepas dapat berita dari makcik saya, pihak KKM arahkan saya serta semua kontak rapat makcik saya untuk membuat ujian C0v1d-19 pada waktu itu.

“Ini kali kedua saya terpksa tunda majlis perkhwinan saya. Sebelum ini, kami terpksa tundakan pernikahan pada 11 April kerana PKP, kali ini kami terpksa t4ngguhkan lagi sebab makcik saya p0sitif.

Eka Sharif bersama pasangannya, Nazrulnaim.

“Kami pun tak nak ambil r1siko, jadi kami batalkan saja,” jelasnya.

Dalam pada itu, peserta Akademi Fantasia musim kesembilan (AF9) ini r3dha dengan apa yang berlaku demi keselamatan semua pihak.

Eka turut bersyukur kerana tiada kerug1an kos yang dialaminya malah pihak butik serta lokasi majlis perkhwinan tersebut memahami situasi berkenaan.

“Untuk keselamatan semua orang, kami terpaksa r3dha saja. Nak buat macam mana lagi. Tapi tak apa, tak ada masalah.

“Alhamdulillah, kami tidak rugi apa-apa kos… pihak butik dan juga tempat majlis kami sepatutnya diadakan sangat memahami.

Cuma kos katering sahaja, mungkin kami akan sedekahkan makanan yang sudah disediakan.

Sumber: Mstar

Previous articleAnak Kata To’ki Tinggalkan Mereka Dan Ibu,Akhirnya To’ki Tampil Bersuara
Next articleTo’ki Baru Kehilangan Cahaya Mata, Ramai Yg Tak Tahu Puncanya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here