Home Petua Tips Warga Myanmar disyaki Covid-19 tak mahu buka pintu, polis terpaksa pecahkan tingkap

Warga Myanmar disyaki Covid-19 tak mahu buka pintu, polis terpaksa pecahkan tingkap

219
0

Terdahulu, berita ada melaporkan Sebanyak 28 kes positif C0VID-19 direkodkan di Pusat Bandar Utara, Kuala Lumpur dan kawasan sekitar Pasar Borong Kuala Lumpur, dengan satu kematian membabitkan warga Myanmar berusia 36 tahun.

Justeru, baru-baru ini tular beberapa video di Facebook memaparkan pasukan polis dan kakitangan KKM terpaksa menunggu dalam hujan lebat berikutan terdapat sebuah dihuni warga Myanmar enggan beri kerjasama untuk menjalani saringan.

Warga asing tunjuk keras kepala

Kejadian yang dikatakan berlaku di Pasar Borong KL, menyaksikan, beberapa anggota polis dan petugas KKM terpaksa berhujan semata-mata mahu meminta warga Myanmar tersebut membuka pintu.

 

Dah la positif, x nk bg kerjasama lak tu.. Nk tunjuk keras kpale n sush kn org.. Area pasar borong kl..1 rumah si myanmar ni positif c0vid tapi xnak bukak pintu. Polis kena pecah tingkap. Mmg degil

Posted by Bunga Aprell on Sunday, April 26, 2020

Polis terpaksa pecah tingkap

Bagaimana pun, mereka masih berkeras untuk tidak mengikut arahan yang diberikan, membuatkan pihak polis terpaksa memecahkan tingkap untuk masuk ke dalam rumah tersebut.

Hantar balik negara depa

Dalam pada itu, para netizen meluahkan rasa simpati terhadap para petugas yang terpaksa berhujan, semata-mata terpaksa melayan sikap degil warga asing terbabit.

 


Diharapkan selepas ini mereka lebih memberikan kerjasama, kerana sifat degil inilah yang menjadi faktor penularan Covid-19 terus bertambah.

via ohmymedia

 Sumber : fb

Previous articleWanita disahkan m4ti akibat C0vid-19 ‘hidup’ semula
Next article‘Dua YB yang dihvkum itu pun orang Melayu dan Islam,’ Dua YB did4kwa warganet blh berbangga – Kadir

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here