Home Petua Tips Usahawan niat beri kereta baru, Ramai puji Cara Abang Viva t0lak tawaran...

Usahawan niat beri kereta baru, Ramai puji Cara Abang Viva t0lak tawaran “siap cakap bkan orang senang…”

66
0

 

Nama Azwan Omar ketika ini sedang hangat diperkatakan kerana menjadi Unsung Hero buat mngsa-mngsa banjlr di sesetengah tempat.

Dia yang secara sukarela datang menyelamatkan dan membantu mngsa-mngsa di kawasan yang ditimpa bencana banjir dengan bot persendiriannya telah digelar ‘Abang Viva’ memandangkan menaiki kereta tersebut berbekalkan RM50 dari Melaka.

Kisahnya tular dan mendapat perhatian media serta orang ramai sehingga ada usahawan yang ingin memberikannya kereta untuk kegunaan peribadi memandangkan jasa yang ditumpahkan kepada mngsa-mngsa banjlr cukup besar.

Berjaya hubungi Abang Viva

Selepas hampir sehari mencari ‘Abang Viva’ di media sosial, usahawan wanita yang dikenali sebagai Sha Hassan telah berjaya menghubungi pemuda tersebut dan bertanyakan kesudiannya untuk menerima pemberian tersebut.

Namun, Azwan dilihat belum memberikan kata putus dan sempat bertanyakan secara jujur sama ada pemberian tersebut untuk tujuan marketing ataupun tldak.

Tanya ni untuk marketing atau bukan

Menurut Azwan lagi, dia tidak mahu terikat dengan mana-mana syarikat atau badan bukan kerajaan (NGO) dan merasakan bukan orang senang untuk menyelenggara kereta yang agak mahal seperti 4×4 andai menggunakan kereta sebegitu.

Walau bagaimanapun, usahawan tersebut sama sekali tidak memaksa dan hanya berniat baik mahu memberikan hadiah buat insan berjasa seperti pemuda tersebut.

Risau tk mampu bayar maintenance

Buat masa ni jangan ganggu Abang Viva, dia sibuk bantu orang

Justeru itu, usahawan berkenaan meluahkan rasa syukur kerana dapat menghubungi Azwan sendiri dan bersedia untuk dihubungi kembali andai pemuda itu setuju untuk menerima pemberian ikhlasnya.

Dalam pada itu, Sha Hasan turut memohon orang ramai tidak menggangu ‘Abang Viva’ buat masa ini memandangkan dia sedang sibuk menerusikan misi bantuan di kawasan banjir dan memerlukan rehat secukupnya selepas berhari-hari diatas bot.

Dia memang betul2 ikhlas menolong

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang memuji respon dari Azwan Omar yang dilihat begitu humble walaupun sudah mendapat perhatian ramai.

Mereka juga berasa kagum dengan pemuda berusia 28 tahun itu kerana langsung tldak mengambil kesempatan dan tetap meneruskan misi menyelamat dan bantuan kepada mngsa-mngsa banjlr.

Humble orangnya, siap cakap bkan orang senang

Terbaik cara abang ni reply

Cara & sikap dia buat orang senang

Abang ni memang layak dapat

Sumber : omm

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.malaysiarepoter.com/

Previous articleIsteri pertama minta suami carikan seorang madu sebagai peneman, reda akhirnya dapat 3 orang – “Wife kedua BFF saya”
Next articleWarga emas menangis tanda berterima kasih bersihkan rumah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here