Home Petua Tips “Kan comel tu” – Individu Minta Jangan Panggil Gadis Cina ‘Amoi’,...

[Vide0] “Kan comel tu” – Individu Minta Jangan Panggil Gadis Cina ‘Amoi’, Tapi Lain Pula Kata Netizen

83
0

Pernah tak korang panggil gadis berbangsa Cina dengan panggilan ‘amoi’? Takpun, korang sendiri kena panggil ‘amoi’ dengan aunty uncle Chinese… Benda biasa lah kan tu?

Walau bagaimanapun, ada satu perkongsian di TikTok yang jadi perdeb4tan netizen baru-baru ni hanya disebabkan dia menyuarakan pendapat tentang perkataan yang familiar dengan rakyat Malaysia tu.

Menerusi akaun milik @yyan02_, gadis berbangsa Cina ini mend4kwa bahawa panggilan ‘amoi’ itu agak kasar walaupun ianya dikatakan sinonim untuk gadis-gadis Cina. Tambahnya lagi, dia lebih selesa sekiranya orang memanggilnya dengan nama sendiri.

Pun begitu, di bahagian komen rata-rata pengguna TikTok yang lain menyifatkan panggilan tersebut tidaklah kedengaran kurang ajar mahupun tidak sesuai digunakan untuk memanggil gadis-gadis Cina yang lain.

Video:

Malah, siap ada yang kata bahawa panggilan itu sendiri digunakan oleh aunty uncle berbangsa Cina untuk memanggil gadis Melayu ataupun gadis India yang lain sekiranya tidak mengetahui nama atas sebab sebagai tanda hormat.

Min rasa, nak guna panggilan apa-apa tu boleh je… Tapi kalau seseorang tu tak selesa dengan panggilan yang kita guna, better kita panggil yang buat dia rasa selesa dengan kita.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :http://www.sinarviral.com/

Previous article“Korang Tengok Abang Senyum Sana Ketawa Sini, But Korang Tak Nampak Bila Hati Men4ngis Kes4kitan,” – Aaron Aziz
Next articleIdea tercetus ketika kerjakan umrah, wanita ini ded4h punca bersedekah tak kira siapa… s4yu kenangkan keluarga dip4ksa keluar rumah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here