Home Petua Tips 4 Tahun Berkahwin, Suami Isteri Teruja Kali Pertama Mampu Beli Peti...

[VIDEO] 4 Tahun Berkahwin, Suami Isteri Teruja Kali Pertama Mampu Beli Peti Ais

73
0

Sebuah perkahwinan itu tidak lengkap jika tidak ada dugaan dan cabaran dalam menempuhi liku2 kehidupan berumah tangga.

Ada pasangan yang dikurniakan kehidupan yang serba serbi senang tetapi sebenarnya ada ramai pasangan yang menempuhi dugaan kehidupan mereka dengan cabaran masing2.

Disebabkan kos hidup yang makin tinggi sekarang, agak ramai pasangan yang baru mendirikan rumah tangga memilih untuk tinggal bersama mertua untuk menghadkan perbelanjaan rumah seperti pembayaran bil dan juga sewa rumah.

Dengan perkataan yang lebih senang iaitu jika tinggal bersama keluarga mertua, ianya lebih menjimatkan.

Begitu juga bagi satu pasangan ini, walaupun usia perkahwinan sudah memasuki 4 tahun tetapi mereka tidak pernah berdikari sendiri sehingga 3 bulan lepas.

Setelah berpindah dari keluarga mertuanya mereka menyewa sebuah rumah dan membeli beberapa peralatan rumah seperti contohnya peti ais.

Video:

Sebuah video telah dimuatnaik di aplikasi Tik Tok apabila pasangan tersebut membeli sebuah peti ais setelah 3 bulan berpindah rumah.

Apa yang membuatkan ramai yang terharu apabila reaksi suami beliau yang terkejut besar apabila peti ais yang telah dibeli mereka telah sampai lebih awal daripada jangkaan mereka.

Komen Netizen:

Reaksi suaminya yang nampak terkejut dan sangat gembira membuatkan hasil usaha mereka berusaha menyimpan duit selama 3 bulan berbaloi.

Setelah menjengah ke ruangan komen pula, ramai warga net yang mendoakan perkahwinan mereka supaya berkekalan dan mendoakan semoga dimurahkan rezeki lagi selepas ini.

Sumber : Tiktok

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : SV

Previous article“Bini Aku, Bvkan Bini Mu..”Haris
Next article“SeIamat Jalan Dik..” -Suhairil Mningg4I Dunia Selepas Masuk ‘Rumah H4ntu’ Masa Bercuti

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here