Home Petua Tips 5 Artis Ini Pernah Dij4ngkiti COV1D-19 & Sembuh, Tapi No. 3 Tu...

5 Artis Ini Pernah Dij4ngkiti COV1D-19 & Sembuh, Tapi No. 3 Tu Luar Biasa Sebab…

60
0

Sudah setahun COV1D-19 menyerang dunia, sehingga kini v1rus tersebut masih lagi bebas berkeliaran menyerang manusia dan disebabkan itu lah kita semua dinasihatkan untuk menjaga diri supaya dapat elak daripada menjadi salah seorang pesakit v1rus menakutkan itu.

Virus tersebut tidak memilih bulu yang mana sesiapa sahaja berkemungkinan dij4ngk1ti, tidak kira rakyat biasa, orang kenamaan, golongan selebriti atau golongan ‘kayangan’ sekali pun.

Terdapat beberapa selebriti Malaysia turut disahkan positif COV1D-19 semenjak tahun lalu dan syukur alhamdulillah mereka semua sudah sembuh dan bebas daripadaa virus tersebut, jom kita tengok siapa selebriti tersebut!

ASHRAF MUSLIM

Pelakon Ashraf Muslim mula dijangk1ti v1rus tersebut selepas beliau kembali dari Inverness, Scotland bagi menjalani penggambaran drama bersiri di sana. Beliau dijangk1ti pada 12 April 2020 yang mana ketika itu beliau masih mendiamkan diri dan tidak memberikan sebarang kenyataan akibat masih rasa terkejut dengan apa yang terjadi. Namun akhirnya Asyraf berjaya sembuh pada sekitar 7 Mei.

PUTERI AISHAH

Puteri yang juga baru pulang dari Inverness, Scotland turut disahkan positif COV1D-19 bersama dengan Ashraf Muslim. Ketika dirawat, Puteri mengalami jangk1tan di paru-paru tetapi itu tidak membuatkan Puteri terus kuat melawan v1rus dan kini beliau telah sembuh sepenuhnya!

EMMA MAEMBONG DAN SUAMI

Luar biasa, kuasa Tuhan itu tiada batasan apabila Emma Maembong dan suami disahkan positif COV1D-19, tetapi anaknya yang baru berusia tiga bulan itu langsung tidak dijangkiti v1rus tersebut. Emma turut meluahkan rasa syukurnya apabila mendapat tahu bahwa Shariq Gabriel selamat.

ALIF SATAR

Berita tentang Alif Satar itu telah membuatkan ramai terkejut dan sekali gus menimbulkan kegusaran banyak pihak. Ketika disahkan positif COV1D-19, Alif sedang menjalani penggambaran drama Penjara Janji dan beliau juga menjadi salah seorang pengacara bagi Semi Final Muzik Muzik Ke-35 (SFMM35). Beliau telah menjalani kuarant1n di Hospital Melaka dan sempat merakam aktivitinya ketika bergelar pes4kit COV1D-19.

SWEET QISMINA

Selepas mengalami sesak nafas dan hilang deria rasa, pelakon Sweet Qismina disahkan menghidapi COV1D-19 pada 20 April lalu. Ketika itu Sweet berada di Kuala Kangsar bagi menjalani pengambaran filem Tariandi dan beliau telah dihantar ke Pusat Kuarant1n Taiping. Walaupun mengalami kesukaran m3ntal dan fizikal ketika di sana tetapi Sweet tetap mampu untuk berjuang melawan s4kit.

Semoga kita semua dijauhkan daripada sebarang peny4kit berb4haya!

Sumber foto: Instagram Ashraf Muslim, Puteri Aishah, Emma Maembong, Alif Satar dan Sweet Qismina

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.hotfm.com.my/

Previous articleTahniah! Rezeki 2021, Selebriti Ini Bakal Melahirkan Cahaya Mata Tapi Last Tu Bikin Pening!
Next articleTak dapat balik kampung, Ryzal-Maryam Duriankimchi plan menu 1 Syawal sesuai selera ibu hamil – “Jadi instafamous tak bermakna boleh rentas negeri sesuka hati” –

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here