Home Petua Tips Adik Mgsa Yg MeninggI Ketika Cuba Selamatkn Ibunya Terkjut Telefon Arwh Kkaknya...

Adik Mgsa Yg MeninggI Ketika Cuba Selamatkn Ibunya Terkjut Telefon Arwh Kkaknya Tiba2 Berbunyi

160
0

Bila terkenangkan kembali arwh mak dan kakak wanita yang bernama Haney Nieza berasa amat sebak dengan cara pemergian macam tu.

Tapi terbaru beliau berasa sedih juga apabila melihat keadaan abahnya pula.

” Memang tak kuat tengok abah macam ni.”

Demikian perkongsian terbaru wanita bernama Haney Nieza di Instagram yang berkongsi keadaan abahnya selepas dua hari kehilangan isteri dan anak yang Imas selepas kereta dinaiki terjvnam ke dalam tasik, Ahad lalu.

Menurut Haney yang juga seorang jurusolek (MUA) dikenali ramai, kakaknya, Noraiza Hashim, 28 dan ibunya, Hasmah Mat Isa, 69 , pergi bersama dalam kjdian mnyayat hati itu.

Susulan dari kjdian itu, bapanya yang mengalami s.akit lupa atau nyanyuk itu masih mencari-cari anak dan isterinya.

Malah Haney berkata, bapanya cuba menghubungi telefon bimbit arwh Noraiza kerana mungkin terlupa anaknya itu sudah pergi mngadap llahi.

” Petang tadi sebelum arwh mak kakak sampai dia cuba call arwh kakak kebetulan telefon arwh Hani yang simpan, tiba-tiba ada pangilan masuk. Hani pun tengok la sapa call.

” Tengok punya tengok Allah, itu nombor telefon ayah Hani. Tapi yang heran kenapa arwh kakak tak ‘save nombor abah. Sedangkan sebelun ni dia save nama abah sayang.

” Ya allah sesungguhnya aku kuat demi ayahku” tulisnya.

 

 

Tambah Haney, ayahnya yang seakan belum menyedari ketiadaan dua insan tersayang itu masih lagi cuba untuk menelefon arwah anaknya walaupun sudah diberitahu berkali-kali bahawa Aiza sudah meninggI dnia.

Haney sekeluarga turut seba.k apabila melihat telefon bimbit arwah kakaknya berdering kerana mendapat panggilan daripada ayah beberapa jam sebelum jnzah tiba untuk disemadikan.

Terdahulu, pada Ahad lalu, 21 Mac 2021 kira-kira 6.30 petang, satu tr.agedi mnyayat hati melibatkan seorang wanita dan ibunya yang meninggI dnia kerana kereta yang dinaiki terjvnam ke dalam sungai.

Sia.satan awal mendapati, kereta itu berada di kawasan parkir tasik berkenaan sebelum pemandunya dipercayai tertekan pedal minyak menyebabkan kenderaan itu bergerak ke depan lalu melIuncur masuk ke dalam tasik.

Kedua-dua mgsa dipercayai terperngkap di dalam kenderaan sebelum Imas.

Lebih seba.k apabila wanita tersebut dikenali sebagai arwh Noraiza dipercayai kembali ke dalam kereta untuk menyelamatkan ibunya Hasmah Mat Isa sebelum kedua-duanya Imas.

Jasad kedua ibu dan anak tersebut sudah dikebvmikan di Tanah Perkuburan Serdang, Bandar Baharu, Kulim.

Sementara itu, Haney turut berkongsi bahawa kakaknya juga pernah menyuarakan hasrat untuk ‘pergi’ bersama ibu mereka ketika berborak dengan rakan tempat kerjanya dan ternyata perkara tersebut dimakbulkan.

Jnzah keduanya telah disemadikan dalam satu I.iang di tanah perkvburan Serdang semalam.

Sementara itu menerusi ruangan komen rata-rata wrganet turut berasa seba.k dan mngucapkan tkziah buat keluarga Haney serta mendoakan arwh.

” Ya Allah sedihnya tengok. Allah lebih sayangkan mak dan kakak Haney, semoga mereka berdua ditempatkan di kalangan org beriman dan beramal soleh,” tulis Anep.

Sumber:IG Haney Nieza

Previous articleKerajaan Telah Umumkan Bantuan Kewangan Secara One Off Melalui Gkp.Terkini Semakan Status Gkp Tambahan Mulai Hari Ini.
Next article(Video) Tvlar video kec0h di kedai mamak g4ra g4ra berebvt svdu dan garfu?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here