Home Petua Tips Alami lvka, berdar4h secara tiba-tiba… Kazim Elias akhirnya bercerita tentang peny4kit m1sterinya

Alami lvka, berdar4h secara tiba-tiba… Kazim Elias akhirnya bercerita tentang peny4kit m1sterinya

64
0

PENDAKWAH terkenal Datuk Mohd Kazim Elias tampil membuat pended4han mengenai sakit m1steri yang dihidapinya sejak sekian lama.

Menurut Kazim, dia mencuba pelbagai jenis raw4tan dan cuba mneyembunyikan hal itu namun sudah tidak tahan untuk menanggung der1ta.

“Selama ini saya simpan keadaan diri saya tetapi selepas berusaha mendapat raw4tan moden dan tradisional selama lapan bulan ni, saya rasa saya tak boleh lagi sembunyi dari orang ramai.

“Ini keadaan muka saya sekarang dan selama ini saya sembunyikan melalui tampalan apabila muncul di khalayak. Bukan hanya di muka malah seluruh badan.

“Ianya boleh terjadi lvka dengan sendiri sehingga mengeluarkan dar4h tanpa semena-mena. Saya tak boleh siarkan keadaan yang lain kerana saya malu, saya rasa rendah diri sangat-sangat,” ujar Kazim menerusi Facebook.

Dalam posting pada awal pagi Khamis itu, Kazim turut memuat naik sekeping foto memaparkan keadaan kesan seakan-akan lebam pada bahagian matanya.

Bercerita lanjut, Kazim mended4hkan dia turut mengalami s1mptom seperti gatal, pedih serta gangguan emosi sehingga mengganggu rutin tidurnya sejak beberapa bulan lalu.

kazim6

Kazim berterima kasih atas tawaran banyak pihak yang mahu mengubatinya.

“Saya rasa saya perlukan pertolongan baik doktor atau daripada perubatan alternatif untuk mer4wat saya. Sakit, gat4l, gelisah, pedih dan pelbagai perasaan saya selama ini tak boleh lagi saya sorok.

“Saya tidak boleh tidur seharian sejak berbulan yang lepas. Saya bimbang dengan keadaan saya ini akan menghilangkan saya dari dunia dakwah saya. Walaupun sakit tetapi tetap saya terima semua jemputan ceramah dan program.

“Kadang-kadang saya masuk dan keluar dari tempat ceramah dengan tergesa-gesa kerana tak dapat menahan kepedihan dan kes4kitan yang ditanggung.

Saya tidak boleh tidur seharian sejak berbulan yang lepas.

DATUK MOHD KAZIM ELIAS

“Walau kadang-kadang dilabel sombong kerana tak beramah mesra dengan pendengar seperti dulu-dulu tapi tetap saya tabahkan hati sebab saya tahu orang ramai tidak tahu keadaan sebenar saya,” ujarnya panjang lebar.

Dalam pada itu, Kazim turut mengucapkan terima kasih atas tawaran pelbagai pihak untuk mengub4tinya.

“Terima kasih pada yang menawarkan bantuan dan nasihat kesihatan kepada saya. Saya dah berusaha berub4t di banyak tempat tapi belum diberi keizinan oleh Allah.

kazim5

Dua foto terbaharu yang dikongsi Kazim.

“Mungkin ada dalam kalangan tuan/puan yang boleh membantu saya maka dengan itu saya siarkan gambar lengan effect khas itu sebagai kiasan,” ujar Kazim merujuk kepada foto tular tangannya yang dikongsi pada Rabu petang.

Dalam posting di Facebook, pendakwah itu turut memohon maaf jika ada tindakannya yang meny4kiti hati sesiapa selama ini.

“Saya juga memohon maaf jika selama ini perkataan dan tingkah laku saya menggur1s hati anda,” ujarnya lagi kepada lebih sejuta pengikut Facebook.

Di ruangan komen, ramai netizen menyatakan rasa bimbang melihat keadaan Kazim dan turut menghujani posting tersebut dengan titipan doa buatnya agar diberi kesembuhan segera.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : mStar

Previous articleSampai terkopek cat! G4dis lu4h rasa terk1lan di TikTok, d4kwa kenderaan p0lis l4nggar keretanya depan Pavilion
Next article“Ya Allah Jangan Cakap Macam Tu!,” – Terserlah Cantik Masa Discharge Lepas Bersalin, Ini Jawab Mira Filzah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here